Alla inlägg den 20 juli 2020

Av maria tafvelin - 20 juli 2020 07:54

Måndag morgon. 19 grader och lite vita slöjor på himlen. Det blir (förhoppningsvis) inte lika varmt idag, som det var igår. 


Kl 9 ska jag spänna Alice för skrindan och gå bort till Mattias och hämta Otto :)  Han ska få vara här tills han ätit lunch, då går jag tillbaka med honom :)  Så underbart att få rå om honom några timmar :)  


Kl 13.30 ska jag lämna bilen på verkstad. Fick ett brev på posten för ett par veckor sedan, att Toyota återkallar bilar för att det är nåt vajsing på en sensor till krockkudden, så det ska åtgärdas. Tänkte ta hundarna med mig och promenera hem efter att ha lämnat bilen. 


Nu går jag på 3:dje semesterveckan av 4. Halva semestern kvar, och jag hoppas innerligt att jag kan ta åtminstone NÅN dagstur med hundarna på nån fin vandring. 


Nä, nu måste jag nog sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, om en knapp timme ska jag hämta Otto, så det är hög tid för morgonrundan :)  Ha en superfin måndag! Har ju flera vänner och läsare som börjar om att jobba idag efter semestern, men ... en dag är ju så mycket mer än "bara" själva jobbet. Om inte jobbet i sig är värt, så fyll rasterna, lunchen, efter jobbet - med ... just det ... värda grejer :)


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards