Alla inlägg den 22 juli 2020

Av maria tafvelin - 22 juli 2020 08:27

Onsdag morgon. 13 grader och grått ...  men båda apparna är överens om att det inte ska börja regna förrän ikväll. 


Igår, efter morgonpromenad med hundarna, spände jag Alice för skrindan och hämtade en nyvaken liten Otto :)  Han kom ut på bron i bara blöja, med yrvaket uttryck i ansiktet. 

-Gomorron Otto, ska du åka skrinda till mommo?

- Ahh

Han klappade sig på blöjan, trampade lite med fötterna och sa:

- oj, kooj

- jo, du behöver skor ... blöja har du, men kanske nån tröja?

Han gick in i hallen och letade sina skor medans Mattias hämtade byxor och tröja till honom. När han fått på sig det, samt strumpor och skor, frågade jag om han skulle ha på sin keps. Han slet fram en toppluva som han drog på sig, sen var han resklar. <3  Vi gick hem till mig, jag kokade en liten portion gröt som han fick äta med lite rabarbersylt. Det gillade han. När han nästan ätit klart, fick Hannah och Robban besök av Benny, som hade en traktor på släpet. Den ville Otto titta närmare på, så när sista tuggan var upppäten, gick vi ut och kollade. 

- Ska vi gå in till Hannah och Robban?

- aahh

Han knackade själv på dörren och vi gick in. Där skulle det precis ätas frukost och drickas kaffe. Otto var inte så lite stolt när han fick sitta mellan Robban och Benny och äta en rostad macka <3


Efter fikat gick vi ut, och Hannah visade honom rödvinbärsbusken. NamNam, som Otto sa :)

           

Hannah, Robban och Benny drog iväg, jag och Otto tog med lite vinbär och gick till lekstugan. Där sjåade han ett bra tag med att tillaga dessa vinbär. Han var så otroligt duktig på att bära det lilla fatet med vinbär på, fram till ugnen, öppna ugnsluckan och ställa in fatet, sedan ta ut det och bära det till bordet. Utan att spilla :)

   

Han ville prova äta vinbär med gaffel, men insåg att sked var lättare. Han provade även ligga på golvet och äta ... hahahahaha... lillgubben <3 


Efter att ha lekt därinne ett bra tag, fick vi syn på en traktor som körde in i skogen. Den ville Otto se, så vi tog en promenad och hängde efter

 

Det blev en rejäl promenad, och Otto knatade på, pratandes, hela tiden. När vi kom hem igen, var det dags för lunch - karrégryta med nudlar, som var kvar från min middag dagen innan. Aptiten är det i vanlig ordning inget fel på :)  Efter maten gick jag ut i förrådet och tog fram vagnen och la honom i den. Inte det minsta knorr, han låg och sjöng en liten stund, sedan sa han åt mig att "stänga". Det betydde att jag skulle dra ner sufletten så långt det gick. Han ville ha lite mörkt. Han sov inom 2 minuter. Efter ca 1.5 timmar vaknade han, och vi hann upp på hans rum för att åka lite ruchkana och leka en stund, då mullrade åskan. Theo blir så orolig, så vi gick  ner. Jag tog Otto på armen och hundarna i koppel och gick ut, så Theo fick kissa. Det hade inte börjat regna, och Hannah var ute med trimmern, så när hundarna kissat släppte jag in dem, tog på Otto skorna så att han skulle få säga hej då till Hannah och Robban, då det var dags att återlämna honom till Mattias. 


Tänk, vilken underbar, underbar dag!! Att få vara så delaktig i Ottos liv, det är verkligen få förunnat som mormor. Jag är så tacksam över att jag får vara det <3


Det börjar vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Kaffet är uppdrucket och dagen är i full gång. Lite städning och tvätt tänker jag ägna mig åt, cykeltur med hundarna ska det åxå bli tänkte jag. Vi får se...


Ha en fantastisk dag!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards