Alla inlägg den 25 juli 2020

Av maria tafvelin - 25 juli 2020 10:05

Lördag morgon. 12 grader och spöregn. Dessutom har jag sovit så länge att jag missade "ring så spelar vi" .. fniss.


Igår drog Hannah, Robban, Pernilla, Otto och Pehr, iväg till Piteå över helgen, och jag är hundvakt åt Lilly. Det var inget superväder på dagen, men uppehåll i alla fall. Framemot eftermiddagen klarnade det upp och blev riktigt fint, och 17 grader varmt. Lagom, med andra ord. Jag passade på att dra fram gräsklipparen och klippa gräset :)  sedan hade jag hundarna lösa på gården för div. träning och godissök. 

         

Jag beställde en vibrationsplatta i tisdags, och den kom igår, snabba ryck. Hörde att det kunde hjälpa mot ischias, och jag tänkte - jag provar! Plockade upp den ur kartongen, startade den direkt och stod rakt upp och ner i en kvart. Vet ni, jag kände direkt jag klev av den, att det kändes bättre. Jag kunde omedelbart ta ut steget, och lägga upp foten på knät och stretcha ordentligt. 


Till middag fixade jag potatismos, lax och hollandaisesås. Supergott :)

 

När hundarna fått mat, Alice och Theo inne, och Lilly ute i hundgården, tänkte jag - jag tar in Lilly. Det var ju ett bra tag sedan hon var här med mina hundar, och Alice och hon har knorrat mot varandra ... inte bråkat och slagits, men varit lite sådär småsura stundvis. Den här gången var jag lite smart. Jag ställde kompostgaller för ingången till vardagsrummet, så Alice och Theo inte kunde komma rusande direkt jag öppnade dörren. Lilly fick i lugn och ro gå runt i hallen och köket och nosa. När jag såg att Alice hoppat upp i soffan och lagt sig, tog jag bort kompostgallret, och sedan var det absolut inga problem. De nosade på varandra, lugnt och sansat. 

   

Eftersom jag sovit dåligt pga smärta, så var jag rätt så trött. Kvällsrunda kl 21

 

sedan var det läggdags

 

Vaknade någon enstaka gång, dock inte pga smärta, för vet ni vad? Jag hade inte ett dugg ont :)  Vaknade, kollade på klockan. What?  9.30 !!!  Å herregud!! Hahahahahaha, upp ur sängen, på med kläderna, fram med paraplyet och ut med hundarna. Spöreng! En kort runda så att alla fick göra nr 1 och nr 2, sedan in med Lilly i hundgården (jo, hon får vara där och äta, samt medans jag åker och handlar) in med Alice och Theo, gav dem mat, sprang över och hämtade Lillys mat, järnet in igen för att koka kaffe. Så .... jag har inte ens hunnit dricka mina 3 koppar, och klockan är snart 10.30 ... fniss.  Nåja, det är ju lördag, jag kanske orkar vara vaken till... säg ... 23? Vore ju superfränt faktiskt ... fniss


Så, vad händer idag? Jo, jag tror faktiskt att jag ska åka ner på stan. Det är ju inte direkt vanligt förekommande, om man säger så, men jag behöver ett par nya gympaskor, mina gamla har blivit så nötta i hälen att jag får skavsår. Naturligtvis ställa mig på vibrationsplattan, det ska jag nog göra direkt jag druckit upp mitt kaffe. Cykla med Lilly hade jag skrivit upp på min to-do-lista för idag, men då måste det sluta regna först, och enligt appen så kan det bli, åtminstone gluggar av uppehåll under dagen, och möjligtvis även att det efter kl 15 blir riktigt bra väder :) Så, alla möjligheter finns för en helt fantastisk dag :)


Hörrni, eftersom jag aldrig ens tog på mig tofflor och morgonrock idag, så blir det rakt ut i verkligheten ... fniss. Känns ju jättemärkligt, men det är bara att ta kaffekoppen och kliva iväg till köket, helt utan att hasa tofflorna i golvet. Men, även såna här mornar, där rutinerna blev omkastade, funkar utmärkt. Det gäller att vara flexibel ... fniss. MEN, vad jag aldrig tummar på, är att fylla dagen med värda grejer! DET är en regel, sen gammalt :)  Gör det du åxå, fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards