Alla inlägg den 26 juli 2020

Av maria tafvelin - 26 juli 2020 08:46

Söndag morgon. 16 grader och klarblå himmel :)   


Igår efter morgonrunda med hundarna, åkte jag ner på stan i spöregnet. Hittade dock inga skor ... blir väl att åka på Solbacken och kolla där någon dag ... orkade inte igår ... fniss.   Hörrni, jag har inte haft ont inatt heller :)  Däremot blev det kanske inte jättegod sömn i alla fall. La mig strax före 22, somnade snabbt i vanlig ordning .... vaknade av att hundarna hoppade ner från sängen och tokskällde då klockan var kring midnatt. Man blir som klarvaken då kan man säga, så det tog ett tag innan jag somnade om. Hann knappt somna så fick Lilly besvär med ena örat, så hon skakade på skallen resten av natten så öronen klapprade. Jag låg nog för nära henne med ansiktet, för hux flux när hon skulle klia sig, så sparkade hon mig i pannan stenhårt - sånt blir man åxå klarvaken av. Kring 6.30 var det nära att jag klev upp, men tänkte ..... näää ... det är söndag ... fniss.  


Såg på facebook att det tydligen körde omkring en polskreggad minivan inatt, som polisen stoppade och föraren omhändertogs. Kan varit det som hundarna skällde på - om bilen vågade sig in på gården här, eller hos grannen, och de försökte prata lite tyst .... gissar att de blev skrämda att åka vidare. Både Alice och Lilly har ganska bra tryck i pipan när de skäller .... Theo, han skäller inte, han bara stirrar ... fniss


Jo ... igår ja .... jag tog alla tre hundar (självmordsbenäget, korkat, modigt eller smart?) och cyklade runt lillbyn. Lilly är som rolig, när man cyklar eller promenerar med henne ensam, då drar hon i kopplet, men när hon går bredvid Alice och Theo, då drar hon inte. 


  Vi mötte ett par med en jämthund, och för säkerhets skull svängde jag in på en gård och avvaktade tills de hade gått förbi :)


Till middag blev det tacos

 

Kvällen spenderades till stor del i tvsoffan med trötta och nöjda hundar :)  


I afton kommer ungdomarna hem från Piteå. Jag hade tänkt bjuda på middag men det passar bättre för dem på onsdag eller torsdag, så det får bli då istället. 


Nä hörrni .... dags att ställa sig på vibrationsplattan en sväng. Hundarna har redan varit ute, och fått mat, morgonrocken hänger på tork efter att ha åkt tvättmaskin igår, så gissa om jag rockar rutiner :)  Kaffet är uppdrucket och det verkar bli en solig och fin dag. Kan inte låta bli att tänka på låten: Sommaren är kort, det mesta regnar bort ... fniss.    MEN, nu är solen här :)


Fyll dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards