Alla inlägg den 27 juli 2020

Av maria tafvelin - 27 juli 2020 08:24

Måndag morgon. 19 grader och ... .inte klarblå himmel, utan lite vita moln som fluffar runt i det blå. Idag går jag in på min sista semestervecka, och det känns helt ok. Ja, jag har ju hela veckan framför mig :)  Att springa 5 km innan semestern är slut, den planen sprack ju, men ... peppar peppar, jag har inte haft ont inatt heller ... så får jag bara skjuta fram datumet så ska det nog funka så småningom :)   Någon vandring med tält har det inte heller blivit, av precis samma anledning ... men ... bara för att semestern tar slut, tar ju inte möjligheterna slut :)  


Igår körde jag en klassisk söndag - vila. Var ute och kånkade blomkrukor och fixade lite härute, men sedan gjorde jag inte ett smack. Efter lunch råkade jag slumra till i soffan, och när jag vaknade var Hannah och Robban hemma :)


Idag ska jag småstäda lite, köra nån tvätt ... sen får vi se. Kanske sitta på balkongen, dricka en kall bärs och lägga pussel på telefonen. Började lägga pussel igårkväll ... fniss .... vips var klockan nästan midnatt :) Att ha semester innebär ju att återhämta sig, göra lite vad som faller en in - that´s what it´s all about lixom 


Jag längtar till onsdag eller torsdag, någon av dagarna ska jag bjuda ungdomarna och Otto på middag, och Otto ska få en bok och ett "pussel"


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Kaffet är uppdrucket, hundarna är vakna och har slirat ner fällarna från soffan. Morgonrunda, sedan över till Hannah och Robban för att höra hur deras planer ser ut för dagen. Ha en superbra Måndag - fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22
23
24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards