Alla inlägg den 2 augusti 2020

Av maria tafvelin - 2 augusti 2020 10:40

Lördag förmiddag. 18 grader och rätt så mulet. Vi får se om det kommer någon regnskvätt snart, eller om det spricker upp. Igår morse satt jag i 50 minuter och försökte få liv i datorn. Det gick så otroligt segt... eller ... det hände faktiskt ingenting. Det gick inte ens starta om skiten. Till slut struntade jag i alltihop och stängde av den, tänkte att den får stå avstängd och skämmas några timmar, så kunde jag blogga senare på dagen. Nu blev det så att jag glömde bort det :)


Tar väl fredagen lite snabbt bara - morgonrundan tog jag runt byn, och det var i sista stund jag gick, för den sista kilometern var nästan för varm, både för mig och hundarna. Ärligt talat så minns jag knappt vad jag gjorde sen ... fniss ... jo, jag åkte visst tvärt på solbacken och handlade lite åt mig och Hannah ....   ja ... det var väl den dagen... fniss.   Igår tog jag den lite längre skogsrundan på morgonen, då hade det hunnit bli för varmt att gå runt lillbyn eller byn kände jag. 


Eftersom semestern är slut, och jobbet drar igång i morgon, satt jag med menyplanering en stund igår. Idag ska jag åka och handla lite och köra det direkt på jobbet, så att jag kan inventera och  få en glasklar plan för veckan som kommer. På eftermiddagen körde jag lite nosjobb för hundarna härute på gården, sedan letade jag reda på min supersöta lilla grill och sparkade igång den :)

   

Till efterrätt kastade jag ner några bitar rabarber, en näve havregryn, en halv näve socker, en halv näve vetemjöl och några skivor smör i lilla stekpannan, och ställde på grillen. Alltså, rabarberpaj. Till det vispade jag lite grädde:)

   

Nä, nu ska jag lasta hundarna och åka iväg. En sväng på rinken, en promenad på nytt ställe, sedan handla och åka på jobbet och lämna varorna. Eftersom jag gjorde lite tvärtemot rutinerna idag - jag tog morgonrundan INNAN jag startade upp datorn, så har jag inga tofflor att sparka av mig, och ingen morgonrock att hänga upp. Ha en superfin söndag. Till er som går på semester nu: Ha en underbar semester! Till er som börjar jobba i morgon: Hoppas ni är lika utvilade och peppade på att komma tillbaka på jobbet, som jag är :)  Slutligen - fyll dagen med nåt värt!


Tjing så länge


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards