Alla inlägg den 21 augusti 2020

Av maria tafvelin - 21 augusti 2020 04:47

Fredag morgon. 15 grader och klar himmel. Klockan är strax före 5 och jag ska hälla upp kaffe i detta Nu. 


Igår efter jobbet, blev det bara en kort sväng med hundarna, då jag hade lite brådis med att fixa pajerna inför Hannahs födelsedagsmiddag, samt slå in paket. Det var otroligt varmt, herregud, mot 30 grader. Hannah dukade i inglasningen och jag var rädd att det skulle bli som en bastu,  men det gick riktigt bra ... åtminstone första timmen.


 

Jag hämtade ut ruchkanan så att Otto kunde åka alldeles utanför inglasningen, när vi ätit färdigt. Till efterrätt hade Hannah gjort en äppelpaj på äpplen från trädgården, mycket gott :)


Kom in till mig kring 19.30 ... kl 20 hade vi ett telefonmöte (4H)  ... en kort promenad i extrem värme, ingen pymme, bara påslakan som täcke inatt... Så varmt var det. 


Nä hörrni, idag öppnar jag på förskolan, och börjar kl 06, så det är bäst att jag sparkar av mig tofflorna och hänger upp morgonrocken och ger mig ut med hundarna. Det verkar inte bli lika enormt varmt idag - tack för det!  Jag måste ha igång ugnarna i princip hela dagen, då jag har två middagsbeställningar :)


Ha en superhärlig fredag, se till att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11 12
13
14
15 16
17
18
19 20 21 22 23
24 25
26
27 28 29 30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards