Alla inlägg den 5 september 2020

Av maria tafvelin - 5 september 2020 09:00

Lördag morgon. 15 grader och rätt så mulet ... det har regnat inatt. Från högtalaren ljuder i vanlig ordning "Ring så spelar vi" , hundarna har flyttat sig från sängen till soffan, men fortsätter sova. 


Igår åkte jag ju iväg och jobbade. Det var bara 11 barn, så jag värmde en fryst låda köttfärssås, och kokade spagetti. När jag kom hem gick jag lilla rundan i skogen med hundarna. Paraplyet fick hänga med :)  och sedan blev det en lugn kväll. Till middag, en favorit, stekt kotlett. Till det gjorde jag egna pommes i airfryern, och jag tror att det var de mest fluffiga och frasiga pommes jag gjort :)  Säger bara - Gjutjärnspanna!!!

Planen för idag är något oklar, precis som vanligt :)  Jag är ju inte fullt frisk än, har hosta... och jo, är rätt så tät åxå ... varför jag vågade åka och jobba igår är ju att jag testade negativt för Covid. Det är bara en förkylning. 

Kollar på appen och ser att det kommer att klarna upp. Låter toppen :) 


I morgon ska jag åka och umgås med Pernilla och Ott i Önnesmark.  Pehr är ju jägare, så han lär väl inte vara hemma, det är nog fullt upp  med förberedelser inför älgjakten som börjar på måndag. Samma förberedelser försigår hemma hos Hannah och Robban, då de båda ska ut och uggla på måndagmorgon :) 


Nä hörrni, nu har jag sugit i mig kaffet och ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Det är dags att vispa igång dagen på allvar :)  Ha en superbra lördag, se till att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards