Alla inlägg den 7 september 2020

Av maria tafvelin - 7 september 2020 05:15

Måndag morgon. 7 grader och mulet. Appen säger att det ska klarna upp och bli en supersolig dag :)


Igår, efter morgonrundan med hundarna, åkte jag iväg till Önnesmark. Otto mötte upp mig ute på gården, och vi stannade ute och lekte ända fram till lunch.

 

När han ätit lunch la jag honom i vagnen och gick för att söva honom .... tror att det tog ca 40 sekunder, sedan sov han. Jag hade med mig så att jag bjöd Pernilla och Pehr på lunch, stekte fläskkotletter. Potatisen höll de själva :) När vi ätit färdigt, vaknade Otto och sedan var det full fart igen fram till mellis, då han åt ett äpple. Lägg märke till stjärnan i hakan <3

 

Vid middagsdags åkte jag hem igen, helt fylld av glädje :)


Idag bjuder jag på blommig falukorv med mos på förskolan. I veckan ska jag baka bullar åt en som beställt och vill köpa bullar på en liter. Ska även försöka hinna baka bullar att lägga ute i försäljningsfrysen, så att andra får köpa. Bullarna brukar gå åt snabbt. 


Vi är redan inne i september månad. Om bara drygt 3 månader slutar mitt vikariat. Det känns verkligen inget vidare. Hoppas jag får ett nytt jobb snabbt, för jag vill inte gå arbetslös. Helst vill jag ju jobba med precis det jag gör idag, men tror inte att det kommer att bli så... såna jobb ramlar inte ner i skallen på en mer än en gång i livet :)


Idag drar älgjakten igång. Det gäller att komma ihåg att ta på reflexväst när man är ute i skogen alltså :)  Tyvärr kan inte Hannah och Robban ha Lilly på jakt just nu, då hon är halt. Hon drog iväg på eget jaktprojekt häromveckan, och var halt när hon kom tillbaka, så hon vilar från jakt. Surt.


Nä hörrni, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, det är dags att kickstarta dagen, och veckan. Ha en fin måndag, fyll dagen med nåt värt!


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards