Alla inlägg den 10 september 2020

Av maria tafvelin - 10 september 2020 05:19

Torsdag morgon. 7 grader, men känns som 3, säger appen. Lät kallt :)


Igår gjorde jag en rätt till lunch som jag varken gjort tidigare, eller ens smakat - fisklasagne. Det var riktigt gott :)

 

Efter jobbet svängde jag in på IcaKvantum. När jag stod i kassan upptäckte jag plötsligt Pernilla och Otto! De hade sett mig, och kom fram. Pernilla skulle hämta ut ett paket. 

- så sjukt, sa Pernilla, men Otto kände igen din bil på parkeringen. 

- Mommos bil, hade han sagt och pekat. Pernilla skulle väl precis till att säga - nej, det är inte mommos bil, när hon såg reg.numret och insåg att jo, det var min bil :)


Vi följdes en sväng in på blomsterlandet. Så himla kul att få en sån där spontan stund med dem båda. 


När jag kom hem blev det en sväng med hundarna. Riktigt varmt ute. Tog en hink med mig och plockade lite lingon som jag lämnade till Hannah när jag kom tillbaka. Hon blev glad :)  Jag ska plocka till mig själv åxå, kanske blir när jag kommer hem i afton. Jag gör ju av med max en burk lingonsylt per år, så jag behöver inte så många lingon. Efter lingonplockningen begav jag mig iväg på 4H för ett möte, sedan spenderade jag kvällen mestadels i tv-soffan med hundarna. 


Idag bjuder jag på köttsoppa med klimp till lunch. Bakning står åxå på schemat. Om 10 minuter går solen upp, och ungefär då räknar jag med att gå ut med hundarna. Dags alltså att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en riktigt bra torsdag, se till att göra nåt värt av den. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards