Alla inlägg den 12 september 2020

Av maria tafvelin - 12 september 2020 07:49

Lördag morgon. 9 grader och molnigt. Kanhända det blir en liten regnskvätt nu på förmiddagen, men sedan blir det nog fint :)


Igår bjöd jag på majsplättar med fetaoströra och äppelmos på förskolan. Ett barn i den äldsta gruppen kom in till mig i köket på eftermiddagen och hade en fråga till mig.

- Maria, är du en av världens bästa kockar?  :)


 

Det blev inget matsvinn, kan jag säga :)


När jag kom hem tog jag hundarna en sväng i skogen, när jag kom hem igen satt Hannah och Otto ute i trädgården, så jag gick och pratade med dem fram tills Mattias hämtade Otto :)  Till middag gjorde jag en tacotallrik

 

Idag har jag planerat att ta mig till en annan skog för att kolla svamp framförallt, i övrigt får vi se vad jag hittar på.


Nä ... tror jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken nu. Det är dags att kicka igång dagen och börja fylla den med värda grejer. Gör det du åxå :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards