Alla inlägg den 13 september 2020

Av maria tafvelin - 13 september 2020 09:05

Söndag morgon. 8 grader och klarblå himmel. Jag tog en rejäl sovmorgon idag, vaknade kl 8 :)


Igår på morgonrundan tog jag hundarna offroad för att kolla svamp. 2 km obanad terräng, ingen svamp. Kom hem, släppte in hundarna, gick över till Hannah för att kolla vad hon gjorde. Robban var och jagade, vi drack en kopp kaffe och pratade om ditt och datt. Jag frågade om hon skulle hänga med och kolla efter svamp?  Nja ... hon skulle städa lite. Jag åkte iväg och var väl borta nån dryg timme.... inte en svamp. Precis när jag var nästan hemma, ringde Hannah och frågade om vi skulle följas på Solbacken. Jovisst kan vi göra det, sa jag. Vi var in på Rusta, ÖB, Jysk, Blomsterlandet, Lekia och Team sportia. När vi kom hem bytte vi om, sedan drog vi till skogs för att kolla svamp. Efter att ha kollat på flera ställen, utan att hitta nåt, blev det så att vi plockade lite lingon istället. Hannah har kokat så att de har så de klarar sig, men jag hade inte kokat nån sylt, så jag sa att jag kan ju plocka så jag kan koka en burk .... Äter typ en burk lingonsylt per år. Så, när vi kom tillbaka blev det lingonsyltkokning för min del :)

 

Jag hade tänkt göra en gryta på älgkött, men jag glömde plocka fram köttet ur frysen, så jag gjorde färsk pasta och en laxsås till .... jädrigt gott

     

Lugn kväll i vanlilg ordning. Lite tv-tittande innan det var dags för kvällsrunda och hopp i säng. 


Oj, ser att klockan skenar ... hög tid att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en fantastisk söndag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards