Alla inlägg den 23 september 2020

Av maria tafvelin - 23 september 2020 05:22

Onsdag morgon. 6 grader och mulet. Jädrar så mörkt det är :)


Igår bjöd jag på fiskpinnar och potatismos till lunch. Enkel och väldigt uppskattad rätt. Nästa gång jag gör mos, måste jag komma ihåg att koka mer än 5 kg potatis, det var absolut på håret att det räckte, och skulle det funnits mer, hade det nog gått åt. Idag ska jag koka grönsakssoppa, till det ska jag bjuda på nybakt källarfranska. 


Efter jobbet igår, en sväng med hundarna, sedan var det telefonmöte med 4H, och efter det lite tv innan det var dags för kvällsrunda och hopp isäng.


Läser i norran om att en potatistjuv blev ertappad av ägaren till potatislandet, sprang till skogs och gömde sig, och blev arg och ville slåss när ägaren hittade honom i skogen och frågade vad han höll på med. Jag vet inte ens om jag blir förvånad, människor kan bete sig på en massa olika sätt. 


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, dags för morgonrunda. Hundarna tycker nog att det är natt än, för de har inte kommit ner från sovrummet utan ligger däruppe och sover :)   Ha en fin onsdag, se till att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards