Alla inlägg den 24 september 2020

Av maria tafvelin - 24 september 2020 05:20

Torsdag morgon. 8 grader och regnskurar. Enligt appen ska det väl skvätta på hela dagen. 


Igår bjöd jag på grönsakssoppa med nybakad källarfranska till lunch. Det blev poppis :)

 

Idag bjuder jag på makaronipudding. I morgon står det "husets paj" på menyn, och på aftonen har jag hämtpizzakväll med 26 beställda pizzor. Jag ska förbereda idag med att göra pizzadeg och pizzasallad. 


När jag kom hem från jobbet igår, efter sedvanlig promenad med hundarna, funderade jag ett bra tag på vad jag skulle äta till middag. Det slutade med att jag åt ett par hårdmackor med pepparrotsvisp och tunna skivor av fransyskan jag körde sous vide i söndags. Så sjukt gott! Jag gissar att det blir något liknande i afton :)  Det är den absolut finaste fransyska jag tillagat, det var så fint att jag till och med undrade om det verkligen VAR fransyska. Kul när det är åt Det hållet :)


Kvällen blev, som vanligt, lugn

     



Nä, sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken står på schemat just nu. Kaffet är uppdrucket så det är inget att fundera över, bara göra. Hundarna sover ännu, så det blir att ropa ner dem om en stund. Ha en riktigt bra torsdag, fyll dagen värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards