Alla inlägg den 26 september 2020

Av maria tafvelin - 26 september 2020 09:05

Lördag morgon. 7 grader och det pissregnar lite. Jag vaknade kl 8.40 av att Pernilla ringde. Jag vet inte vem av oss som blev mest förvånad över att jag låg och sov :)  Men, nu sitter jag på mitt superflotta kontor och dricker kaffe, med "Ring så spelar vi" som sällskap. Hundarna tyckte nog att det var lite väl tidigt att kliva upp, för de ligger kvar på övervåningen. 


Igår bjöd jag på lax&spenatpaj på förskolan. Pajdegen gjorde jag på kikärtor, bara för att testa. Det blev supergott, men nästa gång gör jag på vanligt pajskal, samt gör om receptet en liten gnutta... jag är inte så förtjust i äggstanning i paj, och i den här pajen var det lax, spenat, morot som jag fräste och la i förgräddat pajskal, sedan hällde jag över en blandning på ägg, mjölk, keso, smulad fetaost , dill, salt och peppar. Jag tänker byta ut ägg mot creme fraiche nästa gång


 


Jag hade ju hämtpizzakväll på jobbet igår, så direkt jag hade diskat bort efter mellis, förberedde jag för pizzabakning. Pizzadegen hade jag ju gjort på torsdagen, så den stod i kylen på kalljäsning, men det skulle ju göras pizzasallad, röra ihop kebabsås, hälla upp div grejer i byttor, märka pizzakartonger som jag vikit på lunchen och lite div annat. 30 pizzor var beställda mellan 16.00 och 18.00 och precis Alla fick sina pizzor precis på klockslaget de blivit tilldelade. Den här gången hade de att välja mellan : Vesuvio, capricciosa, Calzone, Kebabpizza. Jag hade ett par andra åxå, men ingen beställde av dem. Kebabpizzan gick bäst :)


Kl 18.30 hade jag diskat bort och städat undan alla bevis på pizzakväll :)  och åkte hemåt. Svängde förbi på Sjungande dalen och hämtade ett par varma handskar jag beställt till Otto att ha i vinter. Hem, hundarna blev glada att få komma ut från hundgården och rejsa, men det blev bara ett glädjevarv på gräsmattan framför huset, sedan ville de in ... fniss


Jag brukar ju vara hyfsat trött vanliga fredagkvällar, så jo, jag var rätt sliten när jag sjönk ner i soffan framför tvn med hundarna nära. Grät en liten skvätt, som jag även gjorde lite på jobbet under dagen. Igår var det nämligen 2 år sedan min älskade Kelly gick över regnbågsbron, och jag hade faktiskt gruvat inför dagen. Jag saknar henne så oerhört mycket. Hon var så  otroligt speciell, och bandet vi hade, går nog aldrig att få med någon annan. 


Idag har jag inget stort projekt inplanerat. Vilodag helt enkelt. Lastar hundarna i bilen och åker iväg och tar en promenad på stan, eller på rinken, vi får se vilket, men något av det. I övrigt ingenting inplanerat. Pernilla berättade att hon och Hannah skulle hänga med varandra idag, på stan och på solbacken, så vi får se om det passar så att vi kanske strålar samman på Solbacken, då jag tänker mig handla lite.


Klockan är snart 9.30 och det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och gå ut på morgonpromenad. Ha en superfin lördag, se till att fylla dagen med värda grejer. Ta ingen/inget för givet. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards