Alla inlägg den 29 september 2020

Av maria tafvelin - 29 september 2020 05:18

Tisdag morgon. 8 grader och dimma, likadant som igår alltså. JÄdrar va dimma det var. Till lunch bjöd jag på en klassiker - stekt korv, potatis och stuvade morötter. En rätt som alltid funkar. Idag blir det kyckling, ris och grönpepparsås. Jag kokade även en äppelkräm igår, den funkade åxå bra :)


Inatt var första natten på evigheters evighet som jag bara vaknat en gång. Jag brukar ju vanligtvis vakna minst 3-4 gånger, mestadels badande i svett. Jag har ju kommit till den tidpunkt i livet där temperaturjusteringen minst sagt är svajig ... fniss. Jag blev uppriktigt förvånad när alarmet drog igång :)


Igår direkt efter jobbet, åkte jag och hämtade en smockfull IKEA-påse med kläder som jag köpt på facebook. Å herregud, typ 50 plagg. ALLT var SKITSNYGGT! Jag orkade dock inte prova allt, ska fortsätta ikväll :)  


Nä, nu tror jag inte att jag ska förtälja mer den här arla morgonen .... eller .. ja, det har inte hänt så mycket mer att förtälja  ... fniss. Jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och vispa igång dagen. Ha en riktigt bra tisdag - kom ihåg att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards