Alla inlägg den 9 oktober 2020

Av maria tafvelin - 9 oktober 2020 05:03

Fredag morgon. 10 grader och molnigt. Ser ut att kunna regna en skvätt även idag.


Idag har jag skrivit "fredagsfeeling"  på menyn, och just den här fredagen innebär det rester. Jag ser till att rensa frysen på lådor jag frysit in som inte kan ställas i försäljningsfrysen. Innan jul tänker jag att frysarna ska vara näst intill tomma, avfrostade och rena, så att när jag slutar jobba och den nya kocken ska ta vid, är allt "gammalt" borta och hon får börja på helt ny kula. Jag la ut nästa veckas meny igår afton, både i appen som föräldrarna har, men lägger även ut i gruppen Varuträsk, så att byborna kring Utflex kan läsa och begrunda ifall de vill beställa lunch. Det hann bara gå nån timme så fick jag ett sms av människan som bor inne i stan, som beställer några matlådor varje vecka. Hon ville beställa 2 lådor vardera av tisdag, onsdag, torsdag och fredagens rätter. Det roliga är att i menyn, för fredagen, har jag skrivit-

Fredag- Fredagsmys (betyder:jag vet inte ännu, filar på nåt supergott)  

Det räckte för att hon skulle känna att hon ville ha 2 matlådor av det åxå :)


Nä, jag funderar på att sparka av mig tofflorna, hänga upp morgonrocken och börja styla till luggen inför morgonpromenad. Jag klev upp några minuter, 10 stycken för att vara exakt, innan alarmet började kvittra. Om jag tar de 10 minutrarna, plus några minuter till som jag ser att jag har tillgodo nu när blogginlägget blev så kort ... så hinner jag gå en längre sväng med hundarna. På med pannlampa och reflexväst bara, för det är helt kolsvart. Inga gatlysen tända. Ha en superhärlig fredag, fyll dagen med det DU tycker är värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards