Alla inlägg den 14 oktober 2020

Av maria tafvelin - 14 oktober 2020 17:56

Jag kör ett aftoninlägg nu när jag varit så himla tyst i flera dagar :)  Datorn har varit så kopiöst seg att jag helt enkelt inte haft lust att sitta här i evigheter på morgonen, bara för att få ner några rader. I  morse stängde jag ner datorn och lät den stå och skämmas hela dagen, sedan bytte jag webbläsare ....NU kanske ...  nu tog jag mig åtminstone in :)


Det är onsdag, det är 5 grader ute. Varmare nu än det varit på hela dagen. Men, idag, liksom igår, sken solen och det har varit superfint väder. 


Igår bjöd jag på fläsklägg och rotmos. Barnen älskar det

 

Direkt efter jobbet hämtade jag bara hundarna, sedan åkte vi upp på vitberget och promenerade en timme

 

Till middag blev det en varm macka

 


Idag bjöd jag på en supergod, superenkel fiskgryta. Barnen är så himla bra på att äta fisk, det här var inget undantag

 

När jag kom hem från jobbet kopplade jag hundarna och tog en promenad runt byn, alltså den lite längre rundan, som inte alls är runt byn, men jag, Pernilla och Hannah har döpt rundan till det .... den runda som går runt byn egentligen, den kallar vi "runt lillbyn" ... fniss. 


Jag har dragit igång en tvätt, hämtat ut medicin till Alice, nu ska jag koka en kopp te och äta en kall "varm " macka som blev kvar igår. 


Idag skulle mamma ha fyllt 77 år. Så konstigt det ändå är .... hon dog 2005 och jag kan fortfarande tänka om vissa saker att jag skulle ha ringt mamma och berättat. Det går nog aldrig över. 


Ha en superfin kväll, så ska vi se om jag nu fått lite mer liv i datorn, så att jag kan blogga i morgon bitti i vanlig ordning :)



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards