Alla inlägg den 17 oktober 2020

Av maria tafvelin - 17 oktober 2020 07:25

Lördag morgon. 6 grader och .. delvis molnigt :)  "Ring så spelar vi" ljuder från högtalarna i vanlig ordning. Just nu spelas "return to sender" och den är faktiskt riktigt medryckande :)


Igår serverade jag kyckling och potatisgratäng, jag fotade aldrig tyvärr .... då jag faktiskt gjort lite fint upplägg för ovanlighetens skull. Fotade inte mellis heller, då jag bjöd på kantarelltoast :)  Innan jag slutade jobba, fixade jag middagsbeställningen för 8 pers som jag levererade när jag slutat. 


När jag kom hem tog jag en promenad ner bakom Olles och lägdorna där. Superfint väder med sol ! Lugn kväll med Idol. Idag ska jag åka iväg till Önnesmark och umgås med Otto och Pernilla, det blir underbart! I afton har jag och min bästa kompis Annica bestämt att ha vinkväll, det var superlänge sedan och jag ser fram emot det :)  Det känns bli en supervärd dag :)


I morgon hörs det ska bli snöoväder. När jag skulle boka tid för att skifta till vinterdäck (jag har däcken på hotell) så var första lediga tid måndag den 26:e. Det känns verkligen inte bra just nu. Visst, en del kör ju runt på sommardäck hela vintern, så det behöver inte betyda katastrof ... men för varje år, så blir jag mer och mer "försiktig och förståndig" tror jag. Men, nu är det som det är och jag får helt enkelt köra försiktigt. 


Nä, nu måste jag lägga på en rem, sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och komma iväg ut på morgonpromenad. Det blir nog längre skogsrundan känner jag, sedan drar jag iväg :)  Ha en underbar Lördag allihop. Har du svårt att komma på nåt värt att fylla dagen med? Sätt dig ner och fundera på vad som gör dig glad, lätt i sinne, saker som gör dig väl till mods, som du mår bra av, småsaker som lyfter dig och ger dig energi och glädje inombords. Det är sånt som är värda grejer. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards