Alla inlägg den 22 oktober 2020

Av maria tafvelin - 22 oktober 2020 05:13

Torsdag morgon. Tempen på nollan och det är mulet, men enligt appen kan man få se solen under dagen. Det vore ju toppen :)  Det kom ju rätt mycket snö och man trodde ju att den skulle försvinna när det regnade igår, men den ligger kvar ännu. 


I måndags bjöd jag på plättar med hallonsylt och grädde till lunch. Tisdag gjorde jag en riktigt god lins-och potatissoppa med persiljesalsa och nybakt källarfranska

 

Igår blev det spagetti med köttfärssås

 

Idag blir det stekt fisk och potatismos :)  


I morgon har jag en middagsbeställning för 13 personer, fläskfilé med potatisgratäng, grönpepparsås, beasås, sallad och till efterrätt vaniljpannacotta med hallonsås. Det blir kul :)


Jag har inte bloggat på flera dagar och anledningen är superenkel - jag har känt mig lite sliten, så jag har legat lite längre på morgnarna, hoppat över kaffet till och med. Jag har helt enkelt klivit upp, kammat till luggen, klätt på mig, gått ut  med hundarna, sen har det bara varit att dra iväg på jobbet. Idag kände jag mig pigg som en mört en stund innan alarmet drog igång, så jag klev upp direkt :)


Läser på Norran att människor uppmanas att stanna hemma över höstlovet pga corona. Det har ju lixom blossat upp igen och flera hockeymatcher ställs in på grund av att några spelare testats positivt för covid. Ja ... att det skulle blossa upp igen kunde man ju räkna ut med lillfingret, då många helt verkar strunta i rekommendationerna och samlas i täta grupper på krogen bland annat. Men, nu ska jag inte vara en surkärring ... fniss. Det är bara att inse att corona kommer att finnas kvar ett bra tag


Nä, nu ska jag sparka av mig tofflorna, hänga upp morgonrocken på kroken och ropa ner hundarna. Det är dags för morgonpromenad. Ha en riktigt fin torsdag och du .... ha i minnet att du ska göra värda val under dagen.


Gomorron



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards