Alla inlägg den 25 oktober 2020

Av maria tafvelin - 25 oktober 2020 08:24

Söndag morgon. 9 minusgrader och rätt så mulet. Jag är glad över att det var så vackert väder igår, vi var ute rätt länge jag och hundarna. Efter morgonrundan stoppade jag i en tvätt i maskinen, sedan lastade jag hundarna och drog iväg till rinken på Norrböle.

           

Efter lek, spring, bus, korvsök, så gick vi en promenad på norrböle innan det var dags att åke hem igen. Tvätt och städning blev sedan dagens göromål, och tänk så roligt det är att städa när solen skiner :)


Jag hade inte planerat middagen, men tittade in i kylen och tänkte - de där gigantiska färska champinjonerna jag köpte på icaMaxi typ förra helgen, måste jag göra nåt av. Det var bra pris på dem, och var stora som snöbollar, därav att jag "inte kunde låta bli" att köpa dem ... fniss. Nu gällde bara frågan - vad ska jag tillaga?


Det blev lasagne, å herregud så god lasagne!!!! Den överlägset godaste jag ätit faktiskt! Skivade och stekte champinjonerna i smör, hällde ner en frp krossade tomater, salt, lite peppar, lite oregano. Sedan en vanlig bechamelsås och montera lasagnen. 

   

Jag riktigt längtar till lunch då jag ska äta upp det som blev kvar :)


Jisses så seg datorn är ... har hunnit läsa norran, aftonbladet, beställt ett par varma (förhoppningsvis) skor via telefonen, mellan varje mening typ... fniss. Kaffet är uppdrucket, hundarna har kommit ner... så det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken på kroken. Ha en superSkön söndag! Fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8 9 10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards