Alla inlägg den 1 november 2020

Av maria tafvelin - 1 november 2020 08:11

Söndag morgon. 6 plusgrader och molnigt. Appen säger att det kommer att vara regnigt och uppemot 11 plusgrader hela nästa vecka, och plusgrader till och med på nätterna. Vad är detta?


Igår, efter morgonrundan, åkte jag iväg till Önnesmark. När jag kom fram ställde sig Otto på lilla bänken vid köksfönstret och vinkade. När jag kom in så tog jag upp honom i famnen för att få en kram. Han la sina armar om min hals, tittade mig i ögonen och sa: Otto ällka mommo! Oj .... hjärtat både stannade och rusade på samma gång, men lyckades klämma ur mig - och mommo älskar Otto <3 


Det blev en massa lek och bus, oj vad han pratar mycket. Ord som man inte fattar att han vet vad de betyder, lyckas han sätta in på rätt ställen. Vi la lite pussel, pratade, skrattade, busade, sen gick vi ut en stund. 2 av Pehrs hundar fick hänga med på promenad. Pehr och den tredje hunden var ute på jakt. Jag drog Otto på sin lilla traktor en bra bit, sedan ville han gå själv. När vi kom in igen var det dags att äta lunch. Pehr kom hem just då, så han fick lunch han med. Det blev tacos :) Efter maten la vi Otto i vagnen och jag tog honom på promenad. Han somnade och sov så gott medans jag och Pernilla fixade med att fota kläder och grejer som hon ville sälja på facebook. När Otto vaknade så hann vi leka en stund innan det var dags för mellis

       

Som ni ser så äter han mellis i morgonrocken .... det blev nämligen ett rejält bajskalas en stund innan, så vi fick ställa honom i badkaret, och där fick han ju bli kvar en stund och leka lite, sen ville han ha på sig sin morgonrock :)


Lite senare ville han ha på sig sina arbetsbyxor. Pernilla har berättat hur mycket han tycker om dem, och att stoppa sina verktyg i fickorna och gå runt med. 

 


När det var dags för mig att åka hem, fick jag en bamsekram och ett : Häjj då mommo!


Kom hem, tog ut hundarna en sväng, sedan var det dags att laga middag. Det blev karrékotlett med champinjoner och sås, med klyftpotatis i airfryern.

 

Riktigt gott! Ja, efter middagen hände inte så mycket mer. Tände ett ljus och tänkte på de som lämnat oss.

 


Efter kvällspinket med hundarna så var det bara att krypa isäng efter en fantastiskt värd dag. 


Idag ska jag lasta hundarna och åka iväg på äventyr. Få se om det blir promenad på vitberget kanske. Ska köra ett par maskiner tvätt, och städa lite åxå. 


Nu är det dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna har kommit ner, hoppat upp i soffan och somnat om tills jag är redo. Ha en superfin söndag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28 29
30
<<< November 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards