Alla inlägg den 9 december 2020

Av maria tafvelin - 9 december 2020 17:39

Onsdag afton.1 plusgrad, molnigt och kolsvart. Men, ett ybertunt snötäcke på ca 1 mm åtminstone :)  


Den här veckan har jag, hittills, börjat jobba lite tidigare. Måndag kl 5, igår och idag kl 6. Därav att jag inte bloggat på morgonen. Jag har lixom klivit upp, klätt på mig, gått ut med hundarna. Har inte ens druckit kaffe :)  


Igår bjöd jag på fiskgratäng till lunch... det funkar alltid. 

 

Idag blev det kebabgryta ... det funkar åxå alltid

 

Jag bakade även en laddning saffransbullar att lägga i försäljningsfrysen

 

Efter jobbet blev det en sväng på IcaKvantum, sedan på bageriet för att hämta upp smörgåstårtbottnar, då jag har beställningar till fredag. Hem, ut med hundarna .. och här är vi nu :)


Det är ju, tycker jag, omöjligt att undgå restriktionerna kring corona. Stundom dyker det upp människor som verkar ha bott under en sten sedan i våras, alternativt inte deltar i varken nyhetsuppdateringar eller livet överhuvudtaget. Ser dagligen bevis på det här. Att det kan kännas svårt att greppa, det förstår jag verkligen. Det ÄR ju i det närmaste omöjligt att få ihop. Vi får inte fira jul med fler än max 8 pers. och de ska vi bo med. Vi ska fira utomhus helst, men åtminstone kunna hålla avstånd. Men ... det är ok att åka buss? Ibland får jag bara inte ihop det. Under helgen, sprang jag in på Willys för att köpa jäst. Därinne såg jag nåt snudd på makabert. En man som hade munskydd, vilket blir vanligare och vanligare. Det bisarra var att han hade munskyddet på hakan. Dvs nedanför munnen. Eller ... kanske det var ett skäggskydd?  


Nu är det dags att veva ihop nån form av middag, sedan umgås med de jag bor med :)  Ha en härlig onsdagskväll, även om läget är som det är. 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards