Alla inlägg den 13 december 2020

Av maria tafvelin - 13 december 2020 06:43

söndag morgon. 2 minusgrader och molnigt. Idag ska det visst snöa en del, det blir bra :)  Det ligger nu endast ett tunt, tunt snötäcke, så mer behövs för att vi ens ska känna att det är vinter.


Igår, efter morgonrundan, drog jag iväg till Önnesmark för att baka med Pernilla och Otto. Vi började med pepparkakor

     

Han var alldeles tagen av stundens allvar där i början ... fniss.  Jag hann aldrig fota de färdiga pepparkakorna, för det blev fullt upp med annat :)  I resterande bakning - vörtlimpa och nyttiga chokladbollar, var jag inte delaktig alls... förutom att titta på, med Otto i mitt knä :) Oj vad han pratar, det är helt otroligt.  Efter lunch gick jag ut en sväng med honom i vagnen, och han somnade efter första versen, dvs väldigt fort. 


När han vaknade efter lunch-sovningen, var han pigg värre, och då skulle det köras "moppe" . Han körde nåt varv i köket, sedan stannade han och sa:

- Tutten

Jag förstod ingenting, men Pernilla berättade att han hittat nåt litet hål där vid instrumentpanelen, och listat ut att han kunde stoppa in dockan Bosses tutte där, som startnyckel. Otto hoppade av moppen och letade upp startnyckeln, och fortsatte sedan köra

 

Helt plötsligt, medans han körde, ställde han sig upp. Det var premiär, enligt Pernilla

- Titta, Otto stå upp, sa han

Pernilla byggde en bana i köket och han klarade den galant. Jag var tvungen skratta, det såg så himla kul ut när han ställde sig upp och körde. Jag höll dock för  munnen, så jag inte skulle störa honom i hans trick-körning. Det såg han naturligtvis, och härmade, hahahahaha. lillgubben


  Nä, nu måste jag raska på, jag har lite på gång idag :)


Ha en superfin dag, jag har redan sparkat av tofflorna och hängt upp morgonrocken, nu blir det lite skojiga och värda saker. Ni får höra sen :)  Gör nåt värt av dagen Du åxå :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards