Alla inlägg den 14 december 2020

Av maria tafvelin - 14 december 2020 04:43

Måndag morgon.  Molnigt och tempen på nollan. Vaknade kl 03 och kunde inte somna om, så till slut klev jag upp. Känns inte helt bra, då jag ska jobba till kl 20 ikväll. 


Gårdagen blev helt fantastisk. Jag och Pernilla hade kommit överrens om att överraska Hannah och Robban med luciafrukost, så hon och Otto kom kl 8. Otto var tomteklädd med luva och allt, han sjöng Tipp, tapp, tipp tapp :) Robban, han mötte vi i hallen, då han precis skulle iväg och jaga, så han fick tyvärr ingen frukost, men vi andra åt saffransmjukkaka, salami, brie, yoghurt, apelsinjouice och lite annat :)  Superkul och gott :)


Jag åkte iväg och handlade till jobbet. Ikväll är det festmiddag och i morgon äter vi julbord :)


När jag kom tillbaka, var Pernilla och Hannah i full färd med att fixa till Ottos skidor så han skulle få ta sin premiärtur. Det blev lite fippel med bindningarna, men till slut kunde han åka 

 

Efter skidåkning blev det lunch och han fick lägga sig i vagnen efter maten, och jag tog hundarna och vagnen och gick en promenad. När han vaknat, var vi hos mig en stund där han åkte ruchkana och åt mellis :)


När Pernilla och Otto åkt hem, och Hannah gått över till sig, tog jag fram en kycklingfilé ur frysen. Till middag blev det kyckling sous vide och rostad mandelpotatis :)  Supergott


Jag såg på fb att en kvinna försvunnit här i Boviken. Hon bor i Kåge, men hennes bil hittades på lördag morgon, ute på en lägda. Det var stort pådrag igårkväll med polis, hundpatrull och missing people. Jag tog en sparktur med hundarna på kvällen och hörde sedan av Robban att de varit och knackat på hos dem, men även hos mig, men jag var ute med hundarna precis då. De ville att vi skulle kolla uthus och andra byggnader. Så himla obehagligt när en människa saknas. Hoppas verkligen hon hittas välbehållen. 


Nu har jag druckit upp  mitt kaffe så det är dags att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Kan bli en sparktur med hundarna på morgonrundan, i pannlampans sken. Hade det varit en vanlig dag, hade jag ju börjat jobba tidigare, när jag ändå är uppe, men när jag ska jobba så länge ikväll, då orkar jag inte. Är glad om jag orkar jobba till kl 20 om jag ska vara helt ärlig. Nåja, dagen har ju knappt börjat än, inte lönt oroa sig för kvällen, innan det knappt blivit morgon ... fniss. Ha en superfin Måndag. Fyll den med nåt värt


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards