Alla inlägg den 18 december 2020

Av maria tafvelin - 18 december 2020 17:55

Fredag, snudd på kväll va? Jag menar, klockan passerade precis 18 :)  Tempen på nollan och molnigt. Känns som en följetång. 


Det är så många känslor just nu. Det är svårt att få ord på alltihop. Tänker, det är snart jul, Carola är fortfarande borta. Tänker såååå mycket på hennes familj. Scrollar på Missing people ... det är allde. Pratatles för många människor som anmäls saknade av sina familjer. ALLDELES för många. 


Att då börja prata om sina egna tårade ögon, sina egna känslor, egna jobbiga tankar ... hoppas jag verkligen att ingen tar som ett förringande av detta.Men ... det här är Min blogg ... här skriver jag om Mig. 


Jag har i afton, lagt ut min sista meny på Utflex. Det här känns helt ofatttbart. Tårarna rinner... jag har så svårt att ta in att jag efter nyår, inte kommer att trampa runt där längre. Inte fixa frukost, se till att det finns frukt i skålen så att pedagogerna kan hämta i köket till barnen ... laga mat till lunch ... diska bort för att sedan ordna mellis. Baka bröd på överbliven gröt, ibland på överbliven soppa ... det har blivit många experiment ... fniss. 

Jag har bett om att inte bli avtackad, för det är lixom ett tecken på att man accepterar att man slutar. Jag kan på något sätt inte acceptera det. Jag vet ... jag fyller 55 om 5 dagar... kanske borde vara mogen nog att kunna ta det här ... men ... nej. Jag vill inte säga hej då, jag vill säga - vi ses. Jag kommer tillbaka. 


Nu blir det en sparktur med hundarna, sedan sjunker jag ner i soffan, tillsammans med dem. Har fått filmnuttar av Pernilla på Otto, där han dansar, kommer att titta på dessa många gånger under kvällen. Pratat med Hannah itelefon i afton. Jag är supernöjd över dagen. Den har varit Värd. 


tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards