Alla inlägg den 19 december 2020

Av maria tafvelin - 19 december 2020 08:34

Lördag morgon. 2 minusgrader och molnigt. Appen säger att det ska bli regn och snö idag. "Ring så spelar vi" ljuder ur högtalarna, just nu spelas - Sommar, guld och gröna skogar. Detta tillsammans med en kaffekopp startar upp min dag. "Det var dans och hålligång" ... ja ... det kommer ju att dröja innan det blir aktuellt med dans igen, åtminstone styrdans. Blir nästan förskräckt när jag tänker på det .... dans alltså. Dansa med fejjan mer eller mindre klistrad vid en annans fejs .... i flera minuter, sedan byta danspartner och göra samma sak där ... för att sedan byta .... å herregud. 


Vad händer idag då? Hoppas de inte sandat byavägen, en sparktur skulle sitta fint. I övrigt står allt öppet. Städning och tvätt torde det bli, i vanlig ordning, i övrigt tar jag det som det faller mig in. Tänk .... tidigare ... ja, det kanske är rätt många år sedan nu ... fniss .... var schemat lixom fullbokat hela tiden. Speciellt under åren då jag höll i både det ena och andra i träningsväg, plus hundkurser. Det fanns lixom knappt någon dag där man inte hade något inplanerat eller bokat. Det var ju kul, och det kanske är så att det är så det ska vara, när man är lite yngre. Snart, om 4 dagar, blir jag ju 55, och då känns det helt ok att få hålla, åtminstone helgerna, öppna för spontana påhitt, eller bara vila om man känner för det. 


Nu lät det som om att en lastbil körde nerför trappan från övervåningen, det var hundarna som kappsprang ner. Det parkeras bilar härutanför... kanske hör de till de som ska ut och söka Carola. Jo, jag ser nu att de bär reflexväst, så det stämmer. Hundarna reagerade i alla fall när bilar parkerar precis utanför. Det är ju bra. Tur åxå att ingen av dem bröt benen i trappen. 


Nu ska jag sparka av mig tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Ha en fin lördag, se till att fylla den med nåt värt. 


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards