Alla inlägg den 20 december 2020

Av maria tafvelin - 20 december 2020 08:17

Söndag morgon. 2 plusgrader och molnigt. När solen går upp, kl 9.43 kan det hända att den visar sig, ända tills den går ner kl 13.25  :)  Det vore najs :)


Nu ska ni få höra - jag har typ slutat med kaffe .. fniss.  Nu är det te som gäller. Jag vet, helkonstigt.. fniss ....   men en av pedagogerna på jobbet, dricker fruktte, och det luktar så himla gott. En annan pedagog bad mig beställa hem det, och nu är vi ett gäng som dricker te :)  Jag var och handlade igår, då köpte jag så att jag kan dricka fruktte här hemma åxå, så det är vad jag dricker just nu :)


Igår, efter morgonrunda med hundarna, gick jag över till Hannah en sväng och surrade bort en timme. Efter det åkte jag och handlade, hängde ut lite mat till fåglarna, tog ut hundarna var för sig på gården och körde lite godissök. Många bilar och många reflexvästbeklädda människor passerade förbi. Ni kanske undrar varför jag inte är med och söker? Svaret är att jag är snudd på oduglig i terrängen pga min dåliga balans. Jag måste hålla allt fokus på var jag sätter fötterna, och att söka bara på vägen, är ju inte aktuellt. 


Hade tänkt städa igår, men flyttade fram det till idag :)  Jag körde nån tvätt, och frampå aftonen tog jag hundarna på sparktur. 

 

Till middag blev det hamburgertallrik

 

Kvällen spenderades i soffan med hundarna. Lite kloklippning, tv-tittande ... myskväll 


  Strax dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ta en morgonrunda med hundarna och ta itu med den där städningen :) 


Ha en superhärlig Söndag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards