Alla inlägg den 21 december 2020

Nu.

Av maria tafvelin - 21 december 2020 17:07

Måndag afton.3 plusgrader och molnigt. Var är vintern? Solen? Kylan? Vad i helvete är det som händer?  Hade jag velat ha slask, plusgrader, regn och blåst, hade jag väl flyttat till Skåne, typ?


Nu är det bestämt. Efter nyår börjar jag jobba på bageriet igen. När ska jag lära mig att det heter Dahlgrens numera, och inte Walles? Dahlgrens köpte upp Wallins, så det är nya ägare. Jag är oerhört glad över att inte behöva bli arbetslös, även om jag in i det sista hoppades på ett mirakel - att Lisa, som jag vikarierat för, inte skulle komma... men ... just den här gången skedde inget mirakel. Inte på DET sättet i alla fall. Nu är det bara att gilla läget, och att ge fullt fokus på nya arbetsgivaren. Det är ju så jag funkar lixom. Jag ger mitt ALLT på jobbet, oavsett... MEN ... fram till nyår jobbar jag på Utflex, det är flera dagar kvar som jag ska fylla maximalt. 


Nä vet du vad ... jag känner mig lite ...tom. Hade velat skriva ett inlägg fullt med både det ena och det andra, men ... nä ... det finns lixom inte. Ledsen, glad, tacksam ... alltiett ...men .. nä, det får nog räcka för nu. 


Tjing så länge

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards