Alla inlägg den 26 december 2020

Av maria tafvelin - 26 december 2020 07:52

Lördag morgon. 6 minusgrader och appen säger att det ska snöa frampå dagen. "Ring så spelar vi"är i full gång.


Igår, efter morgonrundan(som blev något sen pga sovmorgon) fixade jag lunch och bjöd Pernilla, Hannah och Robban.Det blev pasta med vegetarisk pastasås. Efter maten bjöd Hannah på rocky road som hon fixat på morgonen. Mätta och glada satt vi kvar vid bordet och surrade, ända fram tills det var dags för mig att dra på mig tomteutstyrseln för att dra iväg på årets sista tomteuppdrag. 


Idag har jag inga direkta planer, så himla skönt att bara ägna sig åt återhämtning :) Pernilla, Hannah, Otto, Robban och Pehr åker till Burträsk för att grilla korv ute, och ha lite jul. 


Nä, nu tror jag att jag ska sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Ha en riktigt härlig lördag, annandag jul. Kom ihåg att "värt" är något oerhört personligt. "värt" är åxå något som varierar. Just IDAG kan det mest värda vara att ligga i soffan och se tv. I morgon kan det mest värda vara att ta en lång promenad, träna eller ta itu med det där man planerat länge, men aldrig kommit till skott. Fyll din dag med nåt värt.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards