Alla inlägg den 30 december 2020

Av maria tafvelin - 30 december 2020 20:04

Onsdag kväll. 1 minusgrad ... appen säger att det snöar ... jag orkar inte kolla ut genom fönstret för att se om det stämmer. Det är över nu. Jag är bortplockad från Utflex appar. Det är slut. Jo, självklart ska jag tas bort, och ...cheferna ringde precis när jag skulle åka hem idag .. för att bland annat säga att jag ju måste tas bort. De mår inte bra i det här heller, det hör jag. De ville lixom försäkra sig om att jag ..... inser att jag blir bortplockad,och bara ville prata om det. 


Det är lixom över nu. Hips vips har 1.5 år passerat. Vikariatet är slut. Igårkväll grät jag i princip hela kvällen. I morse när jag klev upp och såg mig i spegeln ... ja ... då insåg jag att det här kommer att synas hela dagen. Då var det skönt att veta att jag var ensam vuxen på förskolan. Det var jag och 4 barn. 


Gick väl bra,ända tills en mamma kom in för att lämna sitt barn, och överräckte en blomma. Då brast det och tårarna kom. 

 

Dagen blev superbra, tillsammans med de barn som var där. Vi (jag) skottade fram en snögrotta i stora snöhögen, det byggdes lego, lades pussel ... till lunch lagade jag oxfilé med hasselbackspotatis

 

Luften har gått ur ... Jag måste bara gråta färdigt, sedan kommer jag tillbaka. Men vet ni..Utflex, OJ, vad jagkommer att sakna Er. <3 /M

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards