Alla inlägg den 31 december 2020

Av maria tafvelin - 31 december 2020 18:00

Årets sista dag. Nyårsafton. Klockan är 18.00 . Dags för årsberättelse, då resten av kvällen kommer att handla om mat och firande :)


Året började väldigt, väldigt tufft, då Pernilla och Mattias separerade. En separation är alltid otroligt jobbig. Men,för min egen del, har 2020 varit ett helt fantastiskt år. Måste kanske tillägga att jag absolut har respekt för Covid, och tycker att det är förfärligt ... men .... för min egen del, har året varit fantastiskt. 


Jag har fått jobba med det jag verkligen vill göra, på en arbetsplats som , från första stund - anställningsintervjun, varit min dröm. Varenda dag, har jag sett fram emot att åka på jobbet. Jag har fått umgås med Pernilla, Hannah, och Otto , massor. Vilken otrolig förmån, som inte alla har. Helt magiskt.


I morse skrev jag att det var en hel dag kvar, som kanke behövde komma in i min årsberättelse. Mycket riktigt. Jag hann bara gå ifrån datorn, så ringde telefonen. Det var Pernilla och Otto, på facetime.Åhhh !!!!Jag fick då höra att Otto badat, och att de skulle packa väskorna för att komma till Boviken :)  Jag gick ut med hundarna en halvtimme, sedan skottade jag , eftersom det snöat en hel del. Hannah kom ut och jag följde henne bakom gården för att knipsa granris till deras bordsdekoration. Bara en sån sak- Att ha förmånen att få se sin dotter mer eller mindre varje dag - hon är helt fantastisk. När hon kliver ut på bron med typ varseljacka och storstövlar, sekatör i handen, beslutsamheti blicken - hon är verkligen bilden av en ängel. En nutida ängel. Arbetsam, bestlutsam, vacker, Jag är så imponerad av henne.  Efter det dök Pernilla och Otto upp.Pernilla, min förstfödda, som utfört stordåd. Ingen kan vara stoltare än jag.  Kärlek, säger jag bara. 


Åter till årsberättelsen. Det här kan vara det bästa året i mitt liv, faktiskt. Sett över hela året. Det har förvisso slutat i fullständig gråt, då jag måste sluta på Utflex, eftersom mitt vikariat gick ut igår.... men.... jag kan inte låta EN dag på hela året, kasta skugga på allt fantastiskt som hänt. ja ... mycket handlar ju förstås om Otto, men ... så mycket annat positivt har året fört med sig , att jag vågar säga att ...jo , 2020 har varit , om man lägger samman allt, väldigt positivt. 


Hannah och Robban står fortfarande ut med att ha mig som hyresgäst/närmsta granne, Pehr har kommit in i familjen genom att ha fångat Pernillas (och Ottos) hjärta ... ja... faktiskt även mitt. Jag har så många människor i mitt hjärta, och alla, precis ALLA, har gott om utrymme där. Även Du. 


Självklart finns det mindre positiva händelser. Louise, kämpa! Även om cancern spridit sig i din kropp...kämpa för att fylla varje dag med värda grejer! Ingen av oss vet hur länge vi blir kvar, hur många år vi får fylla, hur många dagar vi har kvar, att fylla med värt. 


Fyll 2021 med massors av Värda Grejer. 


Gott Nytt År Allihopa!


Av maria tafvelin - 31 december 2020 08:40

Torsdag morgon. Nyårsafton. 4 minusgrader, och det har snöat en del inatt, även igår, så det blir snöskottning idag. Det vore ju najs om solen visade sig idag, men vi får se hur det blir med den saken :)


Den här dagen, nyårsafton, är ju dagen när man summerar hela det gågna året. Det kommer jag att göra ikväll, för det är ju hela den här dagen kvar på året, och mycket kan ju hinna hända, värt att få in i årsberättelsen :)  Planen är att städa och tvätta, hämta in rådjursfilén från frysboxen... ner på stan för att köpa hundmat.... svänga förbi på rinken och se om jag kan släppa hundarna där en stund. Vill inte ha dem lösa nere på lägdorna, ifall någon dåre får för sig att dra iväg smällare och fyrverkerier. Igårkväll öppnade jag dörren och släppte ut Theo som ville pinka en skvätt, då öppnade Robban och Hannah sin ytterdörr och frågade om jag hört smällarna, de hade hört flera smällar. Hade nog lite tur, för inget small medans Theo pinkade. 


Nä, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken, och vispa igång dagen. Ha en superfin nyårsafton. Uppdaterar bloggen ikväll med min årsberättelse :) Jag ska göra nåt värt att fylla dagen med, som ska ingå i den berättelsen.Gör det du åxå :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards