Alla inlägg den 3 januari 2021

Av maria tafvelin - 3 januari 2021 07:41

Söndag morgon.9 minusgrader, mestadels molnigt säger appen. Svårt att avgöra när det är kolsvart :)  Nu är det äntligen Riktig vinter. Minusgrader och hyfsat med snö :)


Igår blev det ingen direkt morgonrunda, bara en snabb sväng upp till skogen, sedan återlämnade jag Lilly till Hannah och Robban, då jag skulle ner på stan en sväng för att köpa hundmat. När jag kom tillbaka, kom Lilly över till mig igen, då Hannah, Robban och Pernilla, lastade 4-hjulingen och åkte iväg till Östanbäck för att skotta gården åt Robbans pappa. 


Till middag blev det stekt panerad fisk, pressad potatis, stuvad spenat, lite bladspenat, en klick skagenröra och några räkor.

 

Det satt som en smäck :)  Efter maten blev det en promenad med hundarna. Svängde av och tänkte gå skogsrundan, men jag hade ingen pannlampa med mig och insåg när jag kom in i skogen att det var alldeles för mörkt, så jag vände, och gick bort mot lillbyn istället. 13 minusgrader och hur vackert som helst


       



Idag ska jag bjuda ungdomarna på lunch, och även Otto :)  Det blir kyckling och ris. I övrigt har jag inte planerat något, det blir väl att vila sig i form inför morgondagen, då jag börjar mitt nygamla jobb på bageriet. Jag börjar inte förrän kl 9, så jag behöver inte stressa på morgonen, utan kan ta en rejäl morgonrunda med hundarna.Det är ju skönt :)


Nä, nu ska jag nog sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna sover än, så jag får väl ropa ner dem när vi ska ut. Ha en fin söndag. Fyll den med nåt värt!


Gomorron   

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards