Alla inlägg den 5 januari 2021

Av maria tafvelin - 5 januari 2021 06:08

Tisdag morgon. 18 minusgrader och troligtvis klar himmel :)


Igår morse gjorde jag en smoothie att ta med till jobbet, förutom matlådan. Gjorde på apelsinjouice, grönkål, bladspenat och avokado. Riktigt gott. Tog ett glas till förmiddagsfika :)

 

Igårkväll gjorde jag en tårta som en familj beställt av mig innan jag slutade på Utflex. De har beställt både middagar och tårtor av mig tidigare, och tycker bevisligen att jag är duktig, då de frågade om jag hade möjlighet även nu, trots att jag slutat. 

 

Så blev resultatet :)


Idag är det 2 år sedan, och ganska precis vid den här tiden, som jag vaknade hemma  hos Eveline i Karlstad, för att några timmar senare ta en promenad tillsammans med henne, Alice och hennes andra hund. Efter det lastade jag Alice i bilen och åkte hem till Boviken. 2 år :) Hon ställer aldrig till med något, är aldrig besvärlig, har aldrig gjort nåt dumt. Hon är ljuvlig. Hon ligger nära, nära på  nätterna och när jag vaknar och tar på mig glasögonen, då kommer hon och lägger sitt huvud, helst på mitt ansikte ... fniss.  

     

         

   

 

           

   

   


         

Jahapp, plötsligt gick det inte få fram fler bilder ... nåja, det här är ju en bråkdel av alla kort jag tagit på henne .. fniss. 


Nu tror jag att jag ska sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Innan jag ropar ner hundarna, ska jag veva ihop nåt att äta till lunch. Hittar jag inget vettigt, får det bli havregrynsgröt :)


Ha en superfin dag, se till att fylla den med nåt värt!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards