Alla inlägg den 13 januari 2021

Av maria tafvelin - 13 januari 2021 07:39

Onsdag morgon.15 minusgrader och *trumvirvel* SNÖFALL .. fniss. Ja alltså, det har kommit så sjukt mycket snö att jag knappt kan hålla mig för skratt. Dessutom då blåst så inni helvete mycket. Igår var det rent spännande att köra till och från jobbet. Idag kommer jag att bli sen... väldigt sen .... om jag ens kommer mig dit.

     

Jag gick ut kl 7 för att sätta i motorvärmarsladden, och fick skotta mig fram från bron till bilen, sopade av vindrutan och huven, skottade framför bilen.... hämtade sladden ur bilen... men, det har frusit ihop inne i själva kontakten, så det gick inte sätta i den. Skottade ett bra tag, men sedan gick jag in och kokade te. Jo visst serru, dricker nästan inget kaffe alls nuförtiden. Det blir när man umgås med Hannah och Robban bara :)


Jag kommer inte att stressa för att komma iväg på jobbet, utan ta det med eftertanke. Läste precis på norran att en lastbil blockerar vägen mot Solbacken... och det lär ju hända olyckor idag åxå, med tanke på hur många idioter som kör runt därute. I måndags hade jag en precis bakom mig på e4 när jag började närma mig trafikljusen på Solbacken. Jag såg i backspegeln att det kom en dåre och körde om flera bilar men tänkte - han må väl ändå inte tänkt hinna förbi mig åxå, då filerna redan gått ihop. Jag vispade in blinkersen, då filen jag skulle in på till vänster, började där. Tror du inte på fan att han hade tänkt pressa sig förbi, och körde naturligvis in i refugen och fick sladd. Men jävla idiot, sa jag högt för mig själv. Det roliga var ju att han dessutom skulle rakt fram. Hur tänkte han?


När jag skulle hem igår, höll jag på att köra fast på parkeringen på jobbet. Det hade ju drevat så sjukt mycket, och det blev lite trixande innan jag kom mig därifrån. Jag tänkte faktiskt då att eftersom jobbet inte handlar om att rädda liv, borde man egentligen ha stannat hemma. Därav åxå att vi helt enkelt  får se om/när jag kommer mig iväg idag. 


Jag satte mig vid datorn även igår morse för att blogga, men ... datorn ville annat, om vi säger så. Den tuggade, och tuggade ... den blå cirkeln slutade aldrig snurra. Till slut struntade jag i alltihop, kan ju inte sitta hur länge som helst och vänta. Idag gick det överraskande bra, det måste man ju säga :)


I lördags åt jag kycklingfilé sous vide, med ugnsbakade div. grejer. Det blev ju matlådor åxå, det är ju sånt jag måste tänka på nuförtiden

   

Så, söndagslunch på jobbet blev kyckling. På måndagen blev det köttfärsbiffar och ris, igår hade jag med mig svamplasagne och idag blir det lax och potatis. En rejäl bytta grönsaker blir det till varje lunch åxå. 


Fredagar blir veckans höjdpunkter framöver, då jag ska få ha Otto :) Eftersom jag jobbar tors-sön, och är ledig på fredagar, behöver inte Otto vara på förskolan utan kan vara med mig. Det blir så himla kul, vi ska bygga pussel, måla, spela memory, ha fredagsdisco, vara ute i snön ... ja, jag ser verkligen fram emot det. Kolla vilken gonatthälsningjag fick häromkvällen


  Nä, nu tror jag att jag ska sparka av tofflorna, hänga upp morgonrocken och ge hundarna mat, sedan måste de ut. Efter morgonrunda, blir det att skotta, skotta och skotta, för att se om jag kan ta mig iväg på jobbet. Ha en fin dag, och hur det än är, försök fylla dagen med nåt värt.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards