Alla inlägg den 14 januari 2021

Av maria tafvelin - 14 januari 2021 07:25

Torsdag morgon. 23 minusgrader, det riktigt Syns att det är kallt... svinkallt. Det blir så himla skarpa konturer på allting. 


Igår blev en riktig vilodag 

     

Vi var helt insnöade, så det blev att vara hemma från jobbet. Till lunch blev det lax och potatis

 

Kring 19.30 kom Robban med traktor och skottade fram mig :)

       

Han skottade även upp gången mellan våra hus :)  Nu blir det ju lite spännande att få igång bilen idag, då det inte går att sätta i motorvärmarsladden. Men, den här plåtkompisen har ju visat att den är att lita på, har ju inte ställt till med stora bekymmer alls faktiskt :)


I morgon är det fredag, och det betyder Otto-dag :) :) :)   Jag åker till Önnesmark tidigt på morgonen, och stannar där under dagen. När jag kommer hem, ska jag göra stommarna till de smörgåstårtor som lillebror beställde,han kommer och hämtar dem på lördag.


Nu börjar det vara dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. På med täckbyxor, på med täcke på hundarna, sen ta en liten runda. Ha en superfin dag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards