Alla inlägg den 16 januari 2021

Av maria tafvelin - 16 januari 2021 07:13

Lördag morgon. 5 minusgrader och mestadels molnigt. Appen säger att det ska bli strålande sol idag :)

"Ring så spelar vi" ljuder ur högtalaren, teet är lagom varmt. Bra start på dagen alltså :)


Igår hade jag en Riktig toppendag. Fredag är lika med Otto-tid, och redan kl 7 begav jag mig till Önnesmark. Det var 18 minusgrader, men det spåddes bli mildare under förmiddagen, vilket passade perfekt. Pernilla och Pehr jobbar hemifrån, så de satt på övervåningen och jobbade, medans jag och Otto höll oss på nedervåningen. Vi hann ganska mycket före lunch, och det första vi gjorde, rätt länge, var att springa

   

Runt bordet i köket, genom hallen, in i vardagsrummet, upp på step-up-brädan, ner, tillbaka till köket, runt bordet, osv. Han är duktig på att springa, det var bara att hänga på :)  Efter att ha sprungit en bra stund, klädde vi på oss och gick ut. Vi åkte pulka i snöhögen, naturligtvis även mommo :)  sedan drog jag honom på boben efter en bana jag trampade upp. Väldigt kuperad bana... fniss... och Otto var superglad :)

    Vi var ute en timme, sedan gick vi in och satte oss med play-doh. Använda kaveln på olika sätt, rulla bollar, göra ormar... men efter en stund ville han prova bygga klossar med burkarna, och se hur många han kunde ställa på varandra

           

Glad och fokuserad :) Sen blev det lite springande igen, men efter en stund sa jag att vi skulle ha samling, och läsa en bok. Han valde boken om traktorer, och åt lite russin medans vi läste. Efter lunch blev det en liten promenad med honom i vagnen, han somnade efter ett par minuter. Pernilla och Pehr kom ner på kafferast så vi surrade en stund innan de återgick till arbetet. När Otto sovit 1.5 timmar, hörde jag i barnvakten- Otto ä vaken. Gick ut och hämtade honom, Pernilla kom ner och satte sig med honom i fåtöljen köket och myste en stund. Eftersom han skulle till pappa Mattias, passade det ju perfekt att han hängde med mig. Hannah och Robban var hemma, så vi gick över dit, och till Ottos stora glädje, fick han åka stortraktor och skotta snö med Robban :)  Han lekte även i stora snöhögen med Hannah <3

 

Mattias kom och hämtade honom och jag gick in till mig och började med middagen. Det blev fläskytterfilé sous vide, egengjorda pommes i airfryern, kantarellsås och lite grönt

     

Efter maten gjorde jag stommar till de smörgåstårtor som lillebror beställt. Han kommer idag på förmiddagen och hämtar dem, så jag ska börja agera här för att hinna dekorera dem. Dags alltså att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ropa ner hundarna och komma igång. Ha en superhärlig lördag, fyll dagen med nåt värt!


Gomorron


Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards