Alla inlägg den 21 januari 2021

Av maria tafvelin - 21 januari 2021 07:37

Torsdag morgon. 4 minusgrader och molnigt. Det har gått ut en varning om stora mängder snö torsdag och fredag. Att vi inte behöver mer snö nu, det bryr sig inte snögudarna om ... fniss. 


Idag börjar jag jobba kl 10, istället för 9, och sedan tar jag helg. I morgon kommer Otto, fredag är lika med Otto-dag :)  Om inte vädret är för dåligt, ska vi åka på utflykt till Varuträsk och besöka Utflex. Före det tänkte jag svänga förbi och säga hej till fd cheferna Anneli och Sara, utomhus alltså. 


Igår morse gick jag en kort runda med hundarna, sedan fick de röja loss i snöhögen medans jag sopade av bilen och skottade uppfarten

   

Idag när det är så milt, blir det en längre promenad, kan ju hinna bli lite röj i snöhögen ändå, när vi kommer hem igen :)


Det kom upp ett minne på facebook ... från 2014  Milo, lille Gullefjun, ligger i bädden med pipbollen. Molly vill så gärna ha den. Milo morrar inte, visar inte tänderna .. ingenting. Han bara ligger där och tittar på Molly. Hade det varit någon annan än gullefjun, hade Molly bara gått dit och tagit bollen. Men .... Milo ingav stor respekt, trots sin ringa storlek :)

 

Kelly ser nästan förskräckt ut .... Herregud, hur ska det här sluta .... Milo, din lille idiot, lämna genast bollen till rivjärnet. 

Hur det slutade?  Molly fick gå därifrån, utan boll ... fniss


Likes. På facebook alltså. Jag brukar inte bry mig om huruvida jag får några likes när jag lägger upp saker i div. grupper, men igår la jag upp fotot på traktortårtan jag gjorde för 3 veckor sedan. Jag la upp bilden i gruppen "hemlagat för alla" ... och jädrar vilken positiv respons. 1434 likes, och det tickar fortfarande. Det som känns roligast, förutom att många tycker att den är superfin, är att många får inspiration att göra likadan/liknande. Får upp ögonen för HUR man kan göra. Jag fick ju inspirationen av Pernilla, som gjorde en variant till Ottos 2-årsdag. Lite sådär pay-it-forward. Sånt gillar jag. 


Hundarna har kommit ner, de undrar väl om jag sitter och sover eftersom klockan är rätt mycket  och jag fortfarande sitter i morgonrock... fniss. Har druckit en kopp te, och det börjar närma sig att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ta en runda med hundarna, hacka ihop en sallad till dagens matlåda (köttfärsbiffar med kokt potatis)  sedan blir det nog lämpligt att åka iväg på jobbet. Ha en fin torsdag. Gör nåt värt av dagen.


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards