Alla inlägg den 22 januari 2021

Av maria tafvelin - 22 januari 2021 06:56

Fredag morgon. 5 minusgrader och förjävligt mycket snö .... fniss. Snösmocka del 2. Jag har inte varit ute än, men gissar att det blir tufft att få upp ytterdörren. Vid kvällspinket med hundarna igår, fick jag ta i ordentligt för att fösa bort snön på bron, så jag skottade. Ser ut att ha snöat/blåst/drevat ordentligt under natten....  utan hjälp av traktor lär jag inte få ut bilen idag, så mycket kan jag säga. Mattias ska lämna Otto här kring kl 9, och han skulle nog skjutsa hit honom i traktorn. Ska be honom ta några skoptag bakom bilen. Jag hade ju planerat att åka till Varuträsk och svänga förbi Utflex, samt kika förbi hos Anneli och Sara, men det får vi nog ta en annan fredag, onödigt att ge sig ut på vägarna om man inte måste. Just nu snöar det inte, men det varnas ju för snösmocka del 3 ikväll/natt.  Dessutom är Hannah hemma idag, hon är ju insnöad hon åxå, och Robban jobbar hemifrån, så vi kan passa på att träffa dem idag. 


På dagens Otto- schema står:

Bamsegympa

Utelek i snön

Träffa moster och Robban (Dobban, som Otto säger)

Lunch- lax, potatis, grönsaker

Bokläsning och sång

Sovstund

Mellis

Efter mellis håller jag öppet, det beror på väder och vind, och  huruvida insnöade vi är då :)


Idag firar jag fredag - Otto-dag, med kaffe nu på morgonen :)  Efter kaffet blir det att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, dra på täckbyxorna, blåa mössan, handskarna, stora täckjackan och pressa upp ytterdörren ... fniss


Ha en riktigt fin fredag. Gör nåt värt av den!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards