Alla inlägg den 23 januari 2021

Av maria tafvelin - 23 januari 2021 08:35

Lördag morgon. 2 minusgrader ....sitter i mitt superfina kontor med en kopp te. Försöker titta ut genom fönstret

 

Idag blir det SKOTTNING. 


Igår - vilken fantastisk dag! Strax efter 9 kom Otto 

 

Mattias skottade bort plogkanten bakom bilen så att jag skulle kunna komma ut med den. Tack! När han var klar och skulle åka, hoppade han ner från traktorn och kramade om Otto.

- Vad var det du skulle säga till mormor?, sa Mattias

Otto funderade ett tag, sedan sa han

- Otto vill ha glass, med ett stort leende

hahahahahahaha, vill Otto ha glass?  Jag har aldrig glass hemma, så var han fick det ifrån... hahahahaha

Jag och Otto stannade ute, för moster Hannah skulle precis backa ut 4hjulingen och skotta deras gård. När hon fått bort det värsta, fick Otto följa med :)


  Vi gick in till dem en stund, innan det var dags att gå över till mig för att äta lunch

 

lax, potatis, broccoli, morot, en kall sås på creme fraiche dill och citronpeppar. Allt slank ner. 

- Otto ha me boccoli, så lät det några gånger :)


Efter lunch var det dags för sovstund. Läste en saga - Pelle svanslös, sen sjöng jag den vaggvisa jag sjungit för honom varje gång jag ska söva honom. Ett par varv med den, sedan sov han. 1.5 timmar senare hörde jag

- Otto ä vaken

Lillgubben <3 Då ville han gå upp till lekparken (hans rum på övervåningen)  Vi hann leka en liten stund, sedan ringde Hannah och ville bli bjuden på kaffe. Robban kom åxå över på en kopp. Passade perfekt, då kunde jag gå ut och sopa av bilen. Körde fast lite, fick skotta... till slut kom jag loss. Grejen var den att jag skulle möta upp Pernilla och Pehr på stora coop, så ingen av oss skulle behöva köra hela vägen. Först hade jag tänkt handla på coop om jag ändå var där ... men Pernilla ringde precis när jag skulle backa ut bilen och frågade om det gick bra om de var 45 minuter bort. Javisst, då svängar jag in på Ica Maxi och handlar där i stället ... både för att jag hade en rabatt som går ut i morgon, men åxå för att de har vagnar med bilar som barnen kan sitta i och "köra"  Han gillar det :)  Lite kul var att han sitter och ropar Tut Tuuuut, rätt så högt. Det var en kvinna som skrattade och sa: han jobbar med att hålla avstånd :)


När vi kom fram på coop, var Pernilla och Pehr redan där. Hängde med dem in och handlade, sedan svängde jag förbi på stan och köpte hundmat. 


Hem ... såg att jag fått ett mess på telefonen från någon okänd

 

Så himla kul att höra! Så fint att höra av sig efter så många år. Det betyder jättemycket för mig :)


Det blev inga direkta promenader, utan hundarna fick vara lösa på gården och rejsa fritt. Idag blir det nog inte så mycket rejsande....kvällspinket blev kort


  Nä, nu ska jag nog slita mig från radion och datorn, sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken.  Har hunnit få en liten video av Pernilla nu på morgonen. Det är Otto som dricker smoothie, skrattar och säger

- smoothie överallt

hahaha, ja, i absolut hela ansiktet i alla fall :) Älskade unge!


Ha en superfin lördag. Tänk om man kunde komma ut och lägga mat till rådjuren ... det vore värt. Men får väl börja med att försöka komma ut överhuvudtaget. Bara DET är ju värt :) Om jag börjar skotta nu, kanske jag har skottat mig fram till Hannah och Robban innan 2-kaffet :)


Gomorron


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards