Alla inlägg den 25 januari 2021

Av maria tafvelin - 25 januari 2021 07:23

Måndag morgon.11 minusgrader och molnigt. Tack och lov ingen mer snö ... fniss. Igår innan jag skulle åka på jobbet, startade Robban upp traktorn och hjälpte mig skotta bort plogvallen. Ja, annars hade jag inte kommit ut med bilen. 

 

Glad i hågen åkte jag på jobbet ....bara för att mötas av detta

 

Han som skottar, höll på i området bredvid, men hade skottat upp en väg bort till snötippen. Ja, jag fick ställa bilen där det var skottat, sedan pulsa iväg i knädjup  snö....det kunde ju faktiskt varit djupare... få tag på spaden, skotta av bron såpass att jag fick upp dörren. Ja, till slut var jag ju inne :)


Det flöt på bra på jobbet, när jag kom hem värmde jag en matlåda efter att ha varit ute med hundarna. En kort facetime med Pernilla och Otto efter maten, sedan soffläge och tv


Nä, nu är det nog bara att sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Idag tar vi oss ju ut på vägen för en promenad :) Ska försöka komma mig fram till sparken .... men det är en helvettes massa skottning innan jag är där... så får se vilken dag jag kommer åt den :)


Ha en toppenfin måndag - se till att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards