Alla inlägg den 29 januari 2021

Av maria tafvelin - 29 januari 2021 17:52

Fredag afton. 23 minus och klart. Samma status var det i morse, men då gick det inte komma in på bloggen för att delge detta ... fniss. Det har varit problem flera morgnar nu, att komma in på bloggen, så aftontjing kanske blir det nya gomorron :)


I hela livet, åtminstone yrkeslivet, har jag hört att människor längtar till fredag. NU känner JAG samma sak :) Kände det inte så sent som när jag jobbade på Utflex, men det är andra tider nu, och fredagar känns superviktiga. Varför?

- jomen, det är ju Mommo-Otto-dag :) 


Det var, som  sagt, 23 minus när jag körde iväg till Önnesmark. När kom nära huset, såg jag Pernilla och Otto i fönstret, Otto vinkade med båda händerna med ett stort, stort leende på läpparna. När jag kom in i hallen hörde jag:

- Hej mommo, tlevligt att tläffa dig <3

- Men HEJ Otto, trevligt att träffa dig åxå :)

Stora kramen, stora leendet....underbara unge <3 


Direkt Otto ätit sitt fil, sin macka, druckit sin mjölk, så hoppade han ner och ville att vi skulle springa. 

- Mommo ska bara dricka upp sitt te, sen ska vi springa. 


Tvätta händerna, borsta tänderna, sedan var det full gas... fniss.  Vi ritade, lekte med lera, pratade om färger, räknade hur många färgpennor det var i burken... sedan sa jag: nu tror jag att vi klär på oss och går ut. Han var faktiskt lite motsträvig lillgubben, men solen sken och jag ville se tunnlarna som Pernilla och Pehr skottat fram. 


Bilderna talar för sig själv

                     

       

Pehr kom ut för att rasta Taxa... och kunde inte låta bli  att åka lite madrass med Otto... ja, han åkte även på mage, klättrade upp i stora snöhögen... lekte, helt enkelt

   

Naturligvis var det innelek åxå, bland annat moppe-åkning

           

självklart är att man kan meka själv :)


Bamsegympa, rörelsesånger .... bad .. lunch... sovstund ... i vilken ordning minns jag inte, vet bara att medans Otto sov, la jag mig i soffan under en filt.... somnade en stund, med taxen Taxa som sällskap

<


Moster Hannah slutade jobba kl 14, så hon kom förbi en sväng på kaffe och mellis. Sedan var det dags för Otto att få på ytterkläderna och åka i mommos bil till Boviken, där jag lämnade honom hos pappa Mattias. 


Nu sitter jag bara och ler. Njuter av dessa dagar. Krupit i snötunnlar, åkt på mage nerför snöhögen,sprungit,räknat,pratat,kramat,läst, sjungit. Allt Värt man komma på.


Nu ska jag gömma godis åt hundarna, så att de får jobba lite. Ha en superhärlig fredagkväll.


Tjing så länge 

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards