Direktlänk till inlägg 9 februari 2021

Som en hök... på riktigt alltså

Av maria tafvelin - 9 februari 2021 07:13

Tisdag morgon. 15 minusgrader och lite snöfjun som faller. Nu börjar ändå den vackraste perioden på vintern. Något mildare, mycket mer sol :) Igår var det supervackert när jag gick morgonpromenaden med hundarna. Skoterspåret är uppkört, så jag gick nedanför Olles 

   

Underbart att komma sig från vägen på promenaderna. Det tycker hundarna åxå, som får springa lösa. 


I lördags inhandlade jag grejer och fyllde på buffén för fåglarna

 

Det är en välda hög småfåglar som hittat dit, det är jättekul att sitta och titta på dem. Nu förstår jag åxå till fullo varför de inte äter alla på samma gång, det finns alltid någon i trädet som håller koll. På lördag afton såg jag plötsligt en fågel som jag först inte visste vad det var. Det vet jag nu. Sparvhök

 

Knäpptyst blev det ... inte en enda liten fågel så långt ögat nådde. Ja, sparvhöken ska ju åxå överleva, och nåt måste den ju äta ... men frön verkar inte jätteintressant för den. 


Söndag .... upp, dricka te, gå morgonpromenad, åka på jobbet, jobba, åka hem, ut med hundarna, godissök i snöhögen... inget nytt. 


Igår På jobbet var det som vanligt. Svängde förbi på Rusta på hemvägen, och lämnade in 3 kolsyrepatroner. Jag har varit utan bubbel länge nog nu ... kommer ju aldrig ihåg att ta med dem .... så igår bestämde jag mig för att fixa det där. Sagt och gjort ... nu har jag bubbel så det räcker ett tag :)  Hem, ut med hundarna, sedan drog jag igång lite matlagning, matlådor ni vet. Det blev fläskpannkaka

 

Kvällen blev lugn. Hade tänkt en sparktur, men tiden rann iväg...vi hamnade en stund framför tvn

 

Kloklippning på hundarna innan det blev en dusch och gonatt

 


Nu har jag druckit min morgonkopp te och är redo att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, tämja frisyren något, då jag la mig med blött hår ... och sedan ta en morgonpromenad med hundarna. 


Ha en fin tisdag. Kom ihåg att göra nåt värt av dagen. Ps. Nu har snöfjunen bytts ut mot lite mer rejält snöfall. Ds


Gomorron

 
 
Ingen bild

jammar

9 februari 2021 08:10

Kul att se dig! Var lite orolig. Att byta ut vattnet mot vichy var väl så där? Det blev frasigare. Ska inte göra om det. Ha en bra dag..

maria tafvelin

9 februari 2021 18:05

Aha, då behöver jag inte prova vichy med andra ord :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av maria tafvelin - Söndag 21 april 09:01

Söndag morgon. 4 minusgrader och ... tror jag kan kalla det halvklart. Sol upp 4.35 och ner 20.32. Rejält långa, ljusa dagar nu. Det har dock varit så kallt på nätterna att snön envist ligger kvar, men det ska väl ge sig så småningom :)   I onsda...

Av maria tafvelin - Tisdag 16 april 20:16

Tisdagkväll. 1 plusgrad och mulet. Sol upp 04.53 och ner typ nu, 20.17 . Det är periodpaus i hockeyn, så jag passar på at blogga :)   Oj .... hade tänkt blogga under helgen, men helgen kutade förbi ... fniss. Men, nu tänkte jag hamra ner några me...

Av maria tafvelin - Söndag 7 april 19:28

Söndag kväll. Temperaturen på nollan och disigt. Det ska börja snöa igen kl 20. Fy fan rent ut sagt vad det snöade i morse!! Det slutade snöa typ mitt på dagen... och nu ska det dra igång igen. Sol upp 5.26 och ner 19.48   Det har varit kortvecka...

Av maria tafvelin - Måndag 1 april 11:32

Måndag. Annandag påsk. 1 minusgrad och dis... det småsnöar, har snöat hela helgen. Sol upp 5.47 och ner 19.29   Tänker på det här med tidsomställningen... när man ställer Fram klockan, som vi gjort nu, då märker jag inget, påverkas inte. MEN, när...

Av maria tafvelin - Fredag 29 mars 11:16

Långfredag mitt på dagen. 2 minusgrader... disigt, lät snöfall, blåst... verkar ska vara sånt här väder fram tills torsdag nästa vecka. Bara att gilla läget :)  Sol upp 4.58 och ner 18.20   I onsdags klev jag upp tidigt ... 3.45 närmare bestämt, ...

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards