Alla inlägg den 17 februari 2021

Av maria tafvelin - 17 februari 2021 07:56

Onsdag morgon.26minusgrader och lätt snöfall. Oj vad fåglarna äter :)


Igår var jag och tog Covid-test, borde få svar i afton tänker jag .... eller i morgon. Tycker väl att det börjar kännas något bättre möjligtvis. Sovit  bra inatt, vilade mycket igår... tänker väl köra samma linje idag. 


Alltså, igår ringde min telefon. Jag svarade som jag brukar:

- Maria

- Hej, det här är ... ja, vad han nu hette, från nån mäklarfirma. Du har ju tittat på en lägenhet på Regeringsgatan.

- Ehh ... Va?

- Du har ju visat intresse för en lägenhet du varit på visning på, hos mig. 

- Hahaha, NÄÄÄ, jag har inte varit på nån visning

Istället för att säga att han ringt fel, hörde jag bara:

- Hallå.... Hallå?.... Haaallå?

Han låtsades alltså att det blev nåt fel på linjen. 

Ja, jag la ju på.


Oj, nu fastnade jag i att läsa Norran, aftonbladet, samt prata med Pernilla i telefon, så tiden avancerade iväg lite. Dags att försiktigt kliva ur tofflorna, hänga upp morgonrocken, ge hundarna mat och ta ut dem en sväng. Hoppas på mildare temperatur i eftermiddag, då kanske jag vilat mig i den form att jag orkar ta en sparktur. Hoppas det. 


Ha en fin onsdag. Jag ber dig i vanlig ordning att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards