Alla inlägg den 25 februari 2021

Av maria tafvelin - 25 februari 2021 07:37

Torsdag morgon. 1 plusgrad och ljusblå, klar himmel. Tidigare sa appen att det skulle regna idag, men det blev redan igår... fast... mest snö blev det. Det här snöskottandet tar lixom aldrig slut

         

Idag är det som sagt torsdag och jag börjar inte jobba förrän kl 10.00  Torsdagar är jättetuffa så jag tänkte att det är kanske bäst att starta dagen med kaffe istället för te, så nu sitter jag här med en kopp .... och det blir bara en ... sen blir det nog en kopp te ändå .... fniss. 


Eftersom torsdagar är tuffa, känns det som att man måste ha nåt positivt att förhöja den med. Igår kväll gjorde jag matlådan jag ska ha med mig. Laxpaj!!

 

Jag gjorde portionsformar ... och den ena smakade jag på när de var färdiga ...sen smakade jag lite till ...sen gick jag och smakade ytterligare en gång. När den var slut tänkte jag: men, jag har ju bara smakat... fniss 


Ska svänga förbi nånstans och köpa en cola zero att ha med mig åxå, det är sen gammalt att jag brukar ha det på torsdagar, det är ytterligare en sån där sak jag unnar mig för att det ska kännas värt :)


Sitter och tittar på fåglarna ... oj, nu kom hackspetten och attakerar talgbollarna. I morgon är det fredag, och jag ska hämta Otto, för fredag är ju som bekant mommo-otto-dag :)  Då ska vi åka och köpa mer fågelmat och Otto ska få hjälpa mig att fylla på. 


Nä, vad tror ni, ska jag ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken kanske. Det blir en runda på skoterspåret ifall det inte är för mycket snö på det. Ha en fin torsdag och försök hitta saker som gör dagen värd. En läsk, en god lunch eller nåt annat, kan vara precis vad som behövs :)


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards