Alla inlägg den 27 februari 2021

Av maria tafvelin - 27 februari 2021 07:49

Lördag morgon. 2 minusgrader och i det närmsta klarblå himmel. Ytterligare en fin dag :)  Igår var en fantastisk dag, mest för att det var Mommo-Otto-dag, eller Mommofjeeda som Otto kallar det <3 utan även för att det var några plusgrader och strålande sol. Jag åkte och hämtade Otto i Önnesmark på morgonen. Han satt och sjöng i bilen i ca 20 minuter, sedan blev det tvärtyst ... han somnade :)  


Vi stannade till på IcaMaxi och handlade lite, sedan åkte vi hem hit. Han började genast leka med dammsugaren, som han kör runt med som om det vore en bil. Alltså, ingen slang, utan han puttar den, och har otrolligt roligt. Till lunch åt vi fisk och potatis

 

Eftersom han sov i bilen en stund, förstod jag att han inte var redo för sovstund direkt efter lunchen, så vi klädde på oss, kopplade hundarna, och tog en sparktur runt byn

 

Jag spände fast Otto i sparken med ett midjebälte så att han inte skulle ramla av. Det var en underbar sparktur :)

När vi var tillbaka, ville han åka bob en sväng

     

Han gillar att åka på snöklumparna :)


Efter det sa jag att vi skulle gå in och dricka vatten och vila. Han ville först inte, men jag sa att han inte behövde sova, men jag ville att han skulle vila en stund. Han fick ligga i sängen och titta på en barnsaga på datorn. Han somnade. Han sov inte länge, och det var nog bra, eftersom klockan blev en del innan han la sig.


Han fick lite mellis, sedan gick vi över till moster Hannah, som kommit hem från jobbet. Strax efter 16 satte jag honom på sparken och skjutsade hem honom till Mattias. Underbara fredag!


Idag ska jag och Pernilla ner på stan en sväng. Jo, munskydd på. Det blir åxå en härlig dag, att få umgås med henne några timmar <3  Efter lunch, när Pernilla åkt hem till sig, ska jag nog åka till Östanbäck och packa potatis. Lillebror har varit flitig som försäljare av den ekologiska potatis Robbans pappa lämnat efter sig, och det känns bra att kunna hjälpa till kring försäljningen. 


En sparktur med hundarna blir det åxå, alternativt en promenad på skoterspåret. Känns dock att skoterspåret kommer att vara flitigt trafikerat en sådan här dag. 


Nä, dags att sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken. Inte för att jag ska stressa på något sätt ...ska sätta mig vid köksbordet och dricka en kopp te och titta på fåglarna när de äter, innan det är dags att ge hundarna mat, och ta en morgonrunda. Ha en superhärlig lördag, fyll den med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9 10 11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards