Alla inlägg den 1 mars 2021

Av maria tafvelin - 1 mars 2021 07:22

Måndag morgon. 6 plusgrader och klarblå himmel. Appen säger att det ska vara strålande sol hela kommande veckan :)

DIet droppar (och rasar) från taken, fåglarna kvittrar, det är svinhalkigt, men sparkföret har tinat bort från byavägen.


Igår när jag kom hem från jobbet (och varit ute med hundarna) drog jag igång kroppkakskok. Jag hade kokat och pressat 2 kg potatis på lördag afton så den var redo. Började med att steka lök och korv i småbitar så att det hann kallna. Vevade ihop kroppkaksdegen och satte igång. Det blev 35 kroppisar den här gången. När jag var färdig, blev det över fyllning. Snabbt skalade jag lite potatis och morot, som jag råstekte. Hittade åxå en snutt skinka som jag tärnade ner. Vips hade jag ett par matlådor pyttipanna :)

   

En låda ska jag ta med mig på jobbet idag :)


1:a mars. 2 av änglatrumpeterna lever. De har faktiskt varit gröna hela vintern, så de kommer igång fort nu när man ska "väcka" dem på allvar. Väntar dock några veckor till innan jag gör några drastiska åtgärder... tänker skära ner några av pinnarna.

 


Nä, om jag skulle ta och sparka av mig tofflorna och hänga upp morgonrocken. Hundarna ska få mat, sedan blir det morgonrunda. Ha en superfin måndag - se till att fylla dagen med nåt värt!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards