Alla inlägg den 24 mars 2021

Av maria tafvelin - 24 mars 2021 07:05

Onsdag morgon. 2 plusgrader och strålande sol. Det här är bästa årstiden - vårvintern. Sedan kommer våren, underbart!  Sommaren.... vet inte vad jag ska säga om den. Hur är en riktigt bra sommar? FINNS ens riktigt bra sommar?  Jo, om det finge vara lagom varmt, lagom mycket regn... men ... när hände det senast?  Endera regnar den bort, eller så är det åt helvete för varmt. Sen följer hösten, åxå en superfin tid. 


Igår tog jag en promenad runt lillbyn på morgonen. Jag hade tänkt skoterspåret, men jag hade för halkiga skor. Har ju som ställt bort vinterkängorna, och icebugs är lite onödigt nu ... men får plocka fram kängorna igen när jag ska gå på skoterspåret :)  Efter jobbet gjorde jag stommar till de smörgåstårtor min bästa kompis Annica har beställt. Jag ska dekorera dem efter jobbet, ,och kring 19 ikväll blir de hämtade. 


På jobbet igår hände något lite obehagligt. Plötsligt upptäckte jag att naglarna, ffa tumnageln på höger hand var blåa. Carina stod en bit bort så jag visade henne. 

- Men herregud, gå på toa och ta av munskyddet och kolla om du är blå om läpparna åxå. 

-nja, då borde jag ju vara blå på vänsterhanden åxå. 

Efter ca 20 minuter, fortfarande blå om naglarna, då kände jag att vänster lillfinger domnade bort. Det var kritvitt.

- Vafan, håller jag på att dö bort, bit för bit?

Efter ca en timme gick det över och jag återfick normal färg och lillfingret "kom tillbaka"  Säkert inte farligt, men nog var det obehagligt.


Jag hittade en rolig app på telefonen igår. Herregud va man kan göra roliga grejer med foton

   

Det där kommer jag att greja med mycket känner jag :)


Nä, nu ska jag sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, dags för morgonpromenad :)  Ha en superfin onsdag, fyll dagen med nåt värt :)


Gomorron   

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6
7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards