Alla inlägg den 5 april 2021

Av maria tafvelin - 5 april 2021 08:52

Måndag morgon. En annan dag. En Annandag. Temperaturen på nollan, och snöfall. Ja, det är ju april, så det är inte förvånande. Satt och tittade ut i fågelmatsträdet. Ett gäng domherrar, några blåmesar .... och under trädet, på marken - en råtta. Inte en söt liten mus, utan en råtta. Ok, dags att köra lite bekämpning. Hur och vad vet jag inte riktigt, men ska börja med att kratta ihop alla frön som ligger på marken, skicka ut hundarna och skrämma bort den först. 


Igår gick jag runt lillbyn på morgonrundan, sedan gick jag över till Hannah och Robban och drack en halv kopp kaffe och surrade en stund. Efter det blev det lite tvätt och städ innan jag satte igång med att koka räkskalen efter räkcheescaken jag gjorde i lördags.

 

 

Jag ska bjuda ungdomarna på lunch idag, och det blir bland annat räksoppa och räkcheescake. Jag gör en kycklingsoppa åxå, för Hannah är inte jätteförtjust i räksoppa :)  Jag har påskpyntat bordet lite

 

Det var härligt väder igår, så jag var ute och tränade hundarna på dagen

 

Till middag körde jag några kycklingben i airfryern, doppade sedan i sås. Mums

  

Kvällen blev lugn, let´s dance på tv och bara chill i soffan

 

Nä,nu måste jag dra på lite, sparka av tofflorna och hänga upp morgonrocken, ge hundarna mat och komma ut, innan det har snöat för mycket. Vill kunna räfsa ihop fröna från marken så råttorna inte hittar mer mat. Den såg tillräckligt välnärd ut, som vi säger så. Ha en superfin Annandag Påsk, fyll den värt!


Gomorrom



Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Senaste kommentarerna

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards