Alla inlägg den 12 april 2021

Av maria tafvelin - 12 april 2021 08:47

Måndag morgon. 2 minusgrader och mulet. Ska visst snöa lite senare under dagen. 


I afton kommer ungdomarna hit och äter middag :)  Jag ska få hämta Otto på förskolan 14.30 !! Oh happy day! då svänger vi nog förbi IcaMaxi och kompletteringshandlar, för att sen åka hem till  mig och fixa med maten. Jag påbörjade middagen igår, genom att köra en kyckling i slowcookern

 

Otto ska få en egen, kokt  kycklingklubba, för den här pulled chicken vi andra ska äta, den är stark :)


Igår satt jag vid datorn och fixade med a-kassan. Å jädrar så seg datorn var, jag höll på att ge upp. Den visade tendenser till att vara lika seg nu när jag satte mig, så jag startade om den, vilket tog 10 minuter ungefär.  Om jag bara klarade av att göra vad som nu behöver göras för att speeda upp den lite .... men nu går det i alla fall skriva utan att den hänger sig hela tiden :)


Gårdagen blev en lugn och skön dag. Det blåste rätt kallt, och mycket dessutom, så vi höll oss till stora delar inomhus. Tro det eller ej, men jag såg en film igårkväll - A star is born.  Jag har inte sett den tidigare, och ska jag vara helt ärlig så är jag fruktansvärt less på låten, men jag såg hela filmen i alla fall :)


Facebook är fantastiskt på många sätt .... men jag kan inte sluta förvånas över hur folk tänker. Ser att många delar "tävlingar" av olika slag, som syftar till att vinna svindyra saker. Häromsistens gäller det en husbil. Eller, tävling och tävling, man ska bara "gilla" och dela, så kan man vinna en husbil. Visst måste väl alla förstå att det är en bluff? Eller, alla förstår inte, utan delar och gillar hej vilt. Gå in på "bluffakuten" så kan du en gång för alla lära dig vad det är du stöttar, genom att "gilla" och dela. 


Nä, jag tror att jag ska svepa sista klunken te, sparka av tofflorna och hänga upp  morgonrocken. Jag sov lite längre idag, kom ju inte isäng förrän midnatt pga filmen ... fniss. Nu är det dags att ge hundarna mat, och komma ut på morgonpromenaden. Ha en fin måndag - fyll dagen med värda grejer!


Gomorron

Presentation


Ny blogg, men det är fortfarande jag. Min blogg handlar om min vardag med jobb och hundar. Låter kanske trist, men det händer grejer varje dag. Jag ventilerar tankar, känslor, samhällsfenomen och annat som intresserar mig. Välkommen!

Fråga mig

4 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3
4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15
16
17
18
19 20 21 22
23
24 25
26
27 28 29 30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards